Det blev ett Julianna Sunseeker 6,4 kvadrat, jag vet att ni rådde mig att skaffa ett på 10 och jag kommer säkert att ångra att jag inte lydde er men det känns lite överarbetat att flytta en tuja häck, en stoor gran, och ett ginkoträd bara för att få plats med 4 kvadrat till...

Beställde "vippohyllor" i två bredder (smidigt att kunna fälla upp och ner efter behov) men i övrigt tyckte jag det var sjuka priser på avlastningsbord. I min källarvrå har jag ett gammalt skötbord från Jysk som planteringsbord, delvis på hjul och med två hyllor under och det funkar alldeles utmärkt för en mycket rimligare summa pengar. Funderade på att sätta en sån där lagerhylla man kan köpa på IKEA och ställa mot gavelväggen och så någon form av bord längs med andra långsidan mitt emot "vippo-hyllorna", får hålla ögonen öppna så hittar jag säkert ett!
Vad har ni som golv? I ett av utställningshusen hade dom en mittgång av trätrall och sen täckbark på sidorna. Det verkade snabbt och smidigt. Men kanske inte så praktiskt? Kanske bättre att lägga sten? I alla fall är det lättare att sopa hålla och snyggt med stengolv. Funderade på att köra med trätrallen i år och nästa år när vi ska lägga nya plattor på infarten, köpa extra och lägga in i växthuset då. Jämnar och lägger markduk gör jag ju ändå i år så är det förberett och klart tills jag ska lägga sten. Eller så lägger jag sten i år direkt?

En skön stol har jag redan hittat och ölen, ja den kan stå på "vippo-hyllorna" så länge...

Tio dagars leverans tid, så jag lär nog hinna läsa monteringsanvisningarna jag fick idag, många gånger tills dess. Och det är ju bra, då går det som en dans att sätta upp!! Åh, vad jag ska till biblioteket och jaga böcker om växthus på måndag och jösses vad jag ska leta info på nätet om varmgroende perenner!

Ville bara bubbla av mig, jag såg att det är fler än jag som blivit med växthus idag och av samma storlek!! Jag är sååå glad!!!
Ha det gott!!