Full version: Hundforum
Berit
Jag vet att det finns forum på nätet där man kan prata hundar, men jag har ingen adress. Jag är övertygad om att det finns folk på Odla.nu som sitter inne med den kunskapen och kanske skulle vilja dela med sig rolleyes.gif

AnitaO
Alltomhundar.com

Absolut största och mest aktiva forumet.
Sen finns en uppsjö av små forum av varierande kvalité.
Men om det gäller kunskapsnivån om hundfrågor är alltomhundar utan tvekan det bästa.

Jag är medlem men bara aktiv i perioder.
Berit
Tack AnitaGg, registrerat mig idag biggrin.gif
AnitaO
CITAT (Berit @ 02-04-2006, 15:53)
Tack AnitaGg, registrerat mig idag biggrin.gif

Heter du Berit där också?
Kul att veta om vi hamnar i samma diskussioner smile.gif
cic
Jag finns också där, fast väldigt sporadiskt.

Jag heter Kenos´matte där. smile.gif
pejori
här är några att välja på.
här är en
en till

en tredeje

en fjärde
Berit
Jag är registrerad som Maiken som min tik heter rolleyes.gif . Har lite funderingar som gäller för hund när hon och jag skall åka utomlands, iof ingen brådska, men vill veta vad gäller flyg t.ex.. Alla flygbolag tar inte med hundar. Kanske någon här på Odla vet?

Vi har tagit två stycken sprutor mot rabies med en månads mellanrum. (+ att lite andra vaccinationer skall göras närmare resan.) rolleyes.gif Blodprov skall skickas till laboratorium för att kontrollera att Rabiesvaccinet tagit. När vi fått godkänt svar på blodprovet utfärdar veterinären ett EU-pass åt Maiken. Nobivac Rabies är giltigt i tre år efter den senaste vaccineringen.

Jag önskar att resan skulle bli av idag, det är så deppigt med detta väder, 50-60 cm snö och 11 grader kallt inatt, nu på nollan sad.gif och tittar jag på SMHI ser det inte mycket bättre ut nästa vecka sad.gif
AnitaO
Vilket land ska du åka till?

När det gäller hundar på flygplan så säger du till vid bokning att du har "dog in cabin".
Jag förutsätter att du ska ha hunden med i kabinen och inte i lastrummet.
Eller?
Berit
Naturligtvis skall Maiken vara med i cabinen wub.gif något annat är otänkbart. Hon väger 2.5 kg så det skall fungera.

Kanske Kanarieöarna, resan är inte beställd ännu. Har någon andra förslag på andra ställen, (jag är öppen för alla förslag,) bara det är i Europa och varmt i november och 2-3 månader framåt rolleyes.gif
AnitaO
Då är det nog inte så mycket att välja på tror jag.
Cypern är väl hyfsat varmt året runt, men inte lika varmt som kanarieöarna.
Vad gäller hundar ombord, så måste man kolla med charterresearrangören i fråga.
Det är ju flygbolaget som bestämmer, men arrangörerna borde ha info i alla fall.
Berit
Först, tack till pejori, för dina adresser, den med blandis.se passar ju jättebra till min lilla bastard laugh.gif

Jag har talat med Ving och deras flygbolag My travel airways tar inga hundar ombord och dessutom fanns det bara ett hotell på Kanarieöarna wink.gif som tog emot hundar och det var i Las Palmas, inte så kul för en hund som är van att bo i skogen.

Får försöka med flera charterarrangörer.

Kanske det måste bli reguljärt flyg? rolleyes.gif
pejori
kolla med anki på öland...hon reser med hundar i kabinen ju smile.gif
Irene_L
Här kommer en adress till: www.aktivhund.se (tyvärr kan jag inte länka vidare som ni andra)
mvh
Irene
Berit
Tack pejori och Irene L biggrin.gif
Anki på Öland
CITAT (pejori @ 02-04-2006, 20:08)
kolla med anki på öland...hon reser med hundar i kabinen ju smile.gif

Har bara rest med reguljärflyg och med valp till länder som inte behövt EU-pass eller rabiesvaccinationer så tyvärr kan jag inte hjälpa till.
Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon