Jaa, jag delade och flyttade i helgen. Slitit och skitit javisst, men vad kul det var. En gammal rabatt och ett köksland knökatjokt med köpta, fådda och hittade växter har nu blivit till en u-formad historia. Snygg kantad med gatsten. En pergola vid sidan. Nu med en nyinköpt ros (min allra första) Flammentanz. Var det ett bra val tro? Undrar hur mycket den växer? Förhoppningsvis så kommer det framåt sommaren att bli helt underbart att kliva runt på den nya mjuka gräsmattan utan ogräs och mossa!!! Runt om en massa tjusiga perenner som brer ut sig och blommar. Visst är det härligt att man kan se ALLT framför sig redan nu. Det var mycket tänk innan jag började flytta, vilka skulle bli snygga ihop???? Färger, storlek mm. Men jag har fått jättebra tips här, det bästa tror jag var att dela (hade jag inte alls tänkt på att man kunde göra, den äldsta är ju bara 3 år), men från mina 3 daggkåpor blev det 11 stycken!!! och de var ändå mycket större än de man köper. Nu har jag bara en liten plätt kvar, (men man kan ju alltid gräva mer) och vad det ska bli där tänkte jag be om tips om. (Lite plats finns ju för sommarblommor också). Ett-åriga eller perenna spelar ingen roll men det får gärna vara någon hängande och framförallt någon som doftar gott. Vad är din favorit av doftblomma???? Har lärt mig efter 3 år med trädgård att det är bra att ha en plan innan man åker till plantskolan. Fattar inte hur alla små pyttiga saker kan se helt underbara ut och dessutom skrika för fullt -ta med mej hem! -och då gör man ju det.
PS. Digitalkamera är på väg in i huset. Då ska jag testa att lägga upp bilder här.
Kristina