Full version: Identifiera Pelargon
Anki V
I fjol var var för mig en Pelargon en Pelargon, men märkligt nog så är det inte så i år laugh.gif

Nu vill jag väldigt gärna veta vad jag har i köksfönstret (om det går). Jag har varit inne på Pelargonsällskapets hemsida och sökt men det finns ju så många olika "Pellisar" så jag blir aldeles snurrig. Jag vet i alla fall att det är zonale.

Nr.1 Är en av mina "överlevare", köpt på Buketten i fjol och den är "blodröd". Det finns inget orange i den så bilden ljuger lite.

Nr.2 Är också en överlevare från Buketten och den är lite mer rosa än på bilden.

Nr 3. Köpte jag på COOP för en 10 i går, en ranglig blek sak som "slaktades" till sticklingar när jag kom hem.

Är det någon modig "pellisexpert" som vågar sig på ett försök?

/Anki
Leia
CITAT (Anki V @ 02-04-2006, 14:30)
I fjol var var för mig en Pelargon en Pelargon, men märkligt nog så är det inte så i år laugh.gif

/Anki

Tänk, precis så är det för mig med och jag har också flera övervintrade som jag inte vet vad de heter!
bonzor
nr1 ingen aning
nr2 ser ut som en rosa mårbacka
nr3 är min absoluta favorit, som dog för mig i vinter. Heter white splash
Anki V
Tusen tack!

Då namnger jag mina "Pellisar" expertisens råd.

En fråga: Nr 1 kan man inte döpa den till "Not a clue"? Det låter lite häftigare laugh.gif eller är namnet redan upptaget?

I eftermiddag kom min mamma på besök och hon hade med sig 6 krukor med oidentifierade rotade sticklingar. I en del krukar satt det två och tre "skott" och hon viste inte om de kom från samma Pelargon. Det blir spännande när dom börjar blomma, vill det sig så har jag både rött och orange i samma kruka laugh.gif laugh.gif blink.gif
Floppy
Har också en pellis som jag skulle vilja ha identifierad...

Har dock hittat en på Pellargonsällskapets hemsida men vill ha det bekräftat om det går... kan ju ingenting om pellisar men på påsen stod det att det var en engelsk...
Lägger in en bild och en länk på samma:

Kan det vara en 'Margaret Salvidge'

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon