CITAT
Nu är jag på gång i flera olika trådar, men visst var det du som tipsade mig om att dela perenner. Gissar också att det är du som har en ny flammentanz. Löss???
Jo visst var det jag som tipsade om att dela, kul att det blev så bra
Jag vet inte om löss är vanligt på flammentanz. De försvann i alla fall snabbt. Jag kollar varje dag för säkerhets skull. Kanske fick jag en dålig planta eller så gjorde jag något fel. Kul är det att kunna följas åt i alla fall
Kul att bli ihågkommen. Jag har ett bra nick
Jag lär nog få blötlägga i badkaret, kanske kan jag så småningom hitta nån hängränna, eller nåt annat och lägga i min miniträdgård. Så småningom ska jag nog också göra ett staket. Först måste jag dränera färdigt och jordförbättra. Kan nog ta några veckor
CITAT
Ja jag har också blivit helt frälst! Jag tar all möjlig sly, rönn, salix mm. Bara de är tillräckligt raka o långa!
Tack för tipset inte ska man vara onödigt petig om det är svårt att få tag i material.
CITAT
Själv 'fuskar' jag och köper färdiga flätade korgar på loppis och liknande.
Ibland fins det fina flätade lövkorgar att köpa.
Här har du en till som älskar att gå på loppis
Det finns få saker som gör en så kreativ som en bra loppis. Jag har precis köpt två damejanger i trähållare som jag ska förvandla till planteringskärl. Har bara lite svårt för att tro på att jag kommer att hinnna att plantera allt jag vill