LadyAdina
Åh, vad jag längtar! tongue.gif Det ska bli underbart att få lämna snöslasket bakom sig och resa till sol och kristallklart vatten! wub.gif En veckas njutning har man att se fram emot! biggrin.gif Maken och jag ska slappa, sola, bada och leva gott...

Är det någon av er som varit där och har några tips på bra restauranger eller platser eller utflykter eller vad som helst? biggrin.gif
estet
Var dit i maj förra året. Vi bodde i Ichmeler som är lugnare men var till Marmaris varje dag, ca 7 km mellan.
I Marimaris höll vi till i Old harbour området mest.

Åk inte taxi -jättedyrt, ta små bussar eller båttaxi när ni ska nånstans.
båttaxi mellan Ichmeler & Marmaris

Finns ett gammalt område med ett fort och trånga gränder som jag rek. er att promenera i.
Bild från fortet.

På väg dit upp kan man få syn på lite krukodlingar. smile.gif

Absolut bästa kebabstället i Marmaris! Så mycket att välja på och vi fick färskpressad juice -såg apparaten genom fönstret. Inte mer än ett hål i väggen, vi satt ute vid aluminiummöblerna.

Bästa matstället i Marmaris var en restaurang som resebyrån rekommenderade, utan inkastare (jobbiga) och mycket god mat med de godaste mezetallrikar vi ätit.
Saray restaurant skymtar på denna bild till höger med parasoller. Adressen Old harbour no. 259

Prova gärna på Hamam -turkiskt bad. Ångbad, rejäl skrubbning och massage medans man ligger under såpbubbeltäcke.
Len som en persika efteråt och redo för solen. Alltså, gör det inte om ni är solbränd, aj, aj!

Finns en enorm Bazaar om ni är intresserad av att pruta och köpa saker/kläder. Lätt att gå vilse men det gör ingenting:)

Åk ut med båt och luffa en dag med strandhugg och dopp!

Underbart resmål!! wub.gif
LadyAdina
Oj, vilket svar! Tack!! wub.gif

Det där kebabstället måste vi absolut leta reda på när vi är där! *slurp* tongue.gif

Ut en dag med båt ska vi absolut och Hamam låter underbart skönt!

Tror ni jag kommer hitta några vackra blomster att fota då? tongue.gif Tur man har digitalkamera åtminstone! biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (estet @ 02-04-2006, 20:17)

vilken underbar bild verkligen fin wub.gif wub.gif
estet
CITAT (LadyAdina @ 03-04-2006, 16:05)
Tror ni jag kommer hitta några vackra blomster att fota då? tongue.gif Tur man har digitalkamera åtminstone!  :D

Det finns massor av vackert att fota, inte minst om man går förbi där turkarna själv bor. wub.gif

Överlag mycket fina "kommunala" planteringar!

Bergsidorna ner mot kusten var alldelens gula när vi var där -Mimosa. wub.gif

Massoor av härligt blomster utlovar jag! laugh.gif Pelargoner, hibiscus, eldkrona, stockrosor, bouganvilla, solanum, oleander, blomman för dagen,rosor förstås mm.

Kolla in bilden från strandpromenaden mellan Ichmeler & Marmaris så förstår du kanske...smile.gif
estet
CITAT (flaxss @ 03-04-2006, 16:23)
vilken underbar bild verkligen fin  :wub:  :wub:

Tack! smile.gif
LadyAdina
Oj, vilken fägring!!!

Det här är spännande, jag ser bara mer och mer fram emot resan! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon