cic
Hundtest kolla vilken hundras du är. smile.gif

Jag blev:
Berner sennen
Berner sennen är en stor lugn hund med jämt och lugnt temperament. Men den är också mycket ivrig och leklysten. Berner Sennen är en självsäker, orädd, uppmärksam och godmodig hund. Den är sugen på att lära sig nya saker och mycket vänlig. De är vaktiga men samtidigt hängivna folk den känner. Självsäker och vänlig inför främmande. Älskar att vara ute sommar som vinter.
*Felix matte*
Cocker Spaniel blev jag.smile.gif

Cocker spanieln är en av världens mest uppskattade och populära hundraser. Det är en sportig och aktiv sällskapshund som passar bra i de flesta familjer. Den är robust, snäll och barnvänlig men kan också vara något egensinnig. en det är också en ras med ganska stor arbetsvilja, energi och livsglädje så den rekommenderas helst till familjer som är lika aktiva som hunden själv. Rasens särprägel kan väl beskrivas att vara dess utpräglade sociala och livliga väsen. Det är en hund som alltid följer sin ägare med stor hängivenhet och glädje. Dessutom har den en enorm aptit på livet och de flesta ägare kommer att upptäcka att den har lika stor aptit på mat! Detta är en ras man måste vakta annars äter den sig lätt till en övervikt. Cocker spanieln har också ett stort behov av kroppskontakt och närhet
yenny
hi hi hi... jag skrattar så jag håller på att trilla av stolen...
jag blev en Engelsk bulldog laugh.gif laugh.gif laugh.gif
(fast jag tror det stämmer hyffsat bra biggrin.gif )

Engelsk bulldog
Bulldoggen är en cool livsnjutare av rang. Den ser tuff ut, men har inte riktigt koll på vilket skrämmande intryck den kan göra på såväl människa som andra hundar. Den börjar aldrig ett slagsmål, det behöver den inte. Tvärtom så förväntar den sig att alla är lika fredliga som sig själv. Bulldoggen lever under devisen "peace, love and understanding annars får du riktiga problem". Skulle den dock mot förmodan hamna i slagsmål är det bara ett som gäller; vinna eller dö. Många skulle nog kalla bulldoggen för den perfekta hunden, lugn och sansad. Den skäller nästan aldrig. Och sist men inte minst, en bulldog älskar att åka bil, tåg, båt eller flyg. Den är lättskött och behöver inte alltför mycket motion.
mayababy
jag blev en Bullmastiff rolleyes.gif rolleyes.gif
Med tanke på att Rhodesian ridgeback har en liten inblandning av mastiff så borde ju jag å Buddha va ganska lika då?? laugh.gif wub.gif
Pirum
Jag blev :

Bullmastiff
Bullmastiffen är en muskulös och kraftig hund, stark utan att verka klumpig. Den skäller sällan och har inte så starka jaktinstinkter. Bullmastiffen kanske ser lite ruff ut, men det är inte en hund som är trolig att bita människor. Tvärtom så är bullmastiffen en fantastisk sällskapshund. Bullmastiffen har aldrig blivit använd i flock utan har alltid arbetat ensam. Detta gör att den har utvecklat en hög grad av självständighet. Denna självständighet gör att bullmastiffen har en stark självtillit och är väldigt trygg i sig själv. Bullmastiffen har ett mycket kärleksfullt lynne samtidigt som den är psykisk stark. I en familjesituation anpassar den sig lätt till familjens rytm. Den är inte så beroende av fasta rutiner. Bullmastiffen är glad och utåtvänd mot vuxna och barn och är en lugn och behärskad familjemedlem.

Hm. Hade varit roligare att bli en, tja, jämthund, husky, menmen. smile.gif
lisselbo
Bullmastiff, faktiskt en ras jag skulle kunna tänka mig.
pejori
CITAT (Felix matte @ 02-04-2006, 22:49)
Cocker Spaniel blev jag.smile.gif

Cocker spanieln är en av världens mest uppskattade och populära hundraser. Det är en sportig och aktiv sällskapshund som passar bra i de flesta familjer. Den är robust, snäll och barnvänlig men kan också vara något egensinnig. en det är också en ras med ganska stor arbetsvilja, energi och livsglädje så den rekommenderas helst till familjer som är lika aktiva som hunden själv. Rasens särprägel kan väl beskrivas att vara dess utpräglade sociala och livliga väsen. Det är en hund som alltid följer sin ägare med stor hängivenhet och glädje. Dessutom har den en enorm aptit på livet och de flesta ägare kommer att upptäcka att den har lika stor aptit på mat! Detta är en ras man måste vakta annars äter den sig lätt till en övervikt. Cocker spanieln har också ett stort behov av kroppskontakt och närhet

jag också laugh.gif
Anki på Öland
CITAT (cic @ 02-04-2006, 22:34)
Berner sennen
Berner sennen är en stor lugn hund med jämt och lugnt temperament. Men den är också mycket ivrig och leklysten. Berner Sennen är en självsäker, orädd, uppmärksam och godmodig hund. Den är sugen på att lära sig nya saker och mycket vänlig. De är vaktiga men samtidigt hängivna folk den känner. Självsäker och vänlig inför främmande. Älskar att vara ute sommar som vinter.

Jag också.
Anki
Betty
Jag = Engelsk bulldog
Bulldoggen är en cool livsnjutare av rang. Den ser tuff ut, men har inte riktigt koll på vilket skrämmande intryck den kan göra på såväl människa som andra hundar. Den börjar aldrig ett slagsmål, det behöver den inte. Tvärtom så förväntar den sig att alla är lika fredliga som sig själv. Bulldoggen lever under devisen "peace, love and understanding annars får du riktiga problem". Skulle den dock mot förmodan hamna i slagsmål är det bara ett som gäller; vinna eller dö. Många skulle nog kalla bulldoggen för den perfekta hunden, lugn och sansad. Den skäller nästan aldrig. Och sist men inte minst, en bulldog älskar att åka bil, tåg, båt eller flyg. Den är lättskött och behöver inte alltför mycket motion.
biggrin.gif
forget-me-not

Golden Retriver

Golden retrievern är en snäll och tillitsfull hund. Den är glad då den känner sig nyttig och tycker om att samarbeta. Den tycker mycket om att bära grejer i munnen och gör det mer än gärna när den ska hälsa. Detta är ett tecken på stolthet och glädje. Skulle föremålet den valt att bära vara olämpligt och matte eller husse påpekar detta kan den lätt bli ledsen och stött. Golden retrievern älskar vatten. Enligt rasbeskrivningen ska den vara lydig, intelligent och ha naturlig arbetslust. En golden är en stark hund som gärna drar pulka och jobbar fysiskt, men den är ingen direkt sprinter på löpbanan.
Anma
Jag blev en Mops, liten men naggande god!:D

Mopsen är barnvänlig, livlig och glad hund med charm, utstrålning och intelligens. Den passar bra med barn och andra husdjur. Mycket hund i litet format med stor personlighet som varierar från en mops till en annan. Mopsen är hundvärldens clown, fylld av energi och humor och den strålar sig gärna i uppmärksamhetsglansen. En mops vet hur man uppför sig. De är självsäkra nog att känna till sitt eget värde och är i princip orubbligt harmoniska. Mopsen älskar andra hundar, ju större desto bättre. Får den inte den uppmärksamhet den förväntar sig är det andras förlust, mopsen drar vidare till någon som bryr sig. Mopsen älskar att sitta i knäet, men är absolut ingen latmask. Tvärtom så är den oerhört energisk och med på det mesta, och det bästa dne vet är att få komma ut på galej. Mopsen har inga jaktinstinkter men den är väldigt följsam och lätt att få väluppfostrad.
Morbid
Jag vart en Cocker Spaniel..

Föga tilltalande, då jag inte själv gillar rasen.. Fast en del yttre likheter finns ju.. tongue.gif
Leia
Jag blev en Engelsk bulldogg!

Och dom tycker jag är såååå söta så det var ok. (gillar "tryckta" nosar)
Gillan
Aldrig i livet! Jag blev en Cocker spaniel ohmy.gif
Jag skulle ju ha velat bli en Finsk lapphund wub.gif

Fast en del frågor skulle jag ha velat svara fler
än ett alternativ på laugh.gif
Leia
CITAT (Evgeni @ 03-04-2006, 08:24)
Fast en del frågor skulle jag ha velat svara fler
än ett alternativ på laugh.gif

Jag med!
Floppy
Jag blev en Engelsk bulldog

Men jag gillar dem inte...har ju min lill favorit...Ludde...en cairn terrier... wub.gif
Rapchic
jag blev en Mops.
Mopsen är barnvänlig, livlig och glad hund med charm,
utstrålning och intelligens. Den passar bra med barn och andra husdjur.
Mycket hund i litet format med stor personlighet som varierar från en mops till en annan.
Mopsen är hundvärldens clown,
fylld av energi och humor och den strålar sig gärna i uppmärksamhetsglansen. En mops vet hur man uppför sig.
De är självsäkra nog att känna till sitt eget värde och är i princip orubbligt harmoniska.
Mopsen älskar andra hundar, ju större desto bättre. Får den inte den uppmärksamhet den förväntar sig är det andras förlust,
mopsen drar vidare till någon som bryr sig. Mopsen älskar att sitta i knäet,
men är absolut ingen latmask. Tvärtom så är den oerhört energisk och med på det mesta, och det bästa dne vet är att få komma ut på galej.
Mopsen har inga jaktinstinkter men den är väldigt följsam och lätt att få väluppfostrad.
storm
jag blev en cocker spaniel,ville bli schäfer ju.
Ciczi
CITAT (Anne R @ 03-04-2006, 00:12)
Jag blev en Mops, liten men naggande god!:D

Mopsen är barnvänlig, livlig och glad hund med charm, utstrålning och intelligens. Den passar bra med barn och andra husdjur. Mycket hund i litet format med stor personlighet som varierar från en mops till en annan. Mopsen är hundvärldens clown, fylld av energi och humor och den strålar sig gärna i uppmärksamhetsglansen. En mops vet hur man uppför sig. De är självsäkra nog att känna till sitt eget värde och är i princip orubbligt harmoniska. Mopsen älskar andra hundar, ju större desto bättre. Får den inte den uppmärksamhet den förväntar sig är det andras förlust, mopsen drar vidare till någon som bryr sig. Mopsen älskar att sitta i knäet, men är absolut ingen latmask. Tvärtom så är den oerhört energisk och med på det mesta, och det bästa dne vet är att få komma ut på galej. Mopsen har inga jaktinstinkter men den är väldigt följsam och lätt att få väluppfostrad.

Jag med!!!

Ciczi
Whiskuchi
En engelsk bulldogg här!! laugh.gif
Tesa
Jag med...engelsk bulldog...
Liselotte i zon 3
Samma här.... engeslk bulldog....nåja tittar jag mig i spegeln så är nog den trubbiga "nosen" ett faktum laugh.gif laugh.gif .

Liselotte i zon 3
Evin
Jack Russel terrier
Jack russel terriern är en alert och livlig hund. Den kräver uppmärksamhet och har ett stort aktiveringsbehov. Den är lättlärd och lär sig ofta tricks snabbt. Älskar att vara utomhus. Jack Russel terriern är en glad, stolt, lojal och intelligent hund, men den kan också vara mycket envis och lite väl självständig. Jack Russel terriern är mycket hund i liten kropp. Ettrigheten och orädslan gör dem ibland aggressiva mot andra hundar och de drar sig heller inte för att utmana mycket större hundar eftersom de har lite problem med sin egen kroppsuppfattning. Den älskar att arbeta, men det måste vara rolig sysselsättning annars blir det trist och tråkigt något som den kompenserar med att hitta på egna aktiviteter som kanske inte alltid uppskattas av matte och husse.

Stämmer väldigt bra på mig...
Snöflinga
Jag blev en cocker spaniel, helt OK eftersom jag ägt en underbar sådan, lite jobbig pälsvård vilket också stämmer in här tongue.gif
Almdalen
Jag blev en Berner sennen, trevlig hund passar bra med vår Rottweiler
/Ingegerd
Ingis
Jag blev en Grand Danois. Ville vara en collie. Det har jag haft och våra psyken passade verkligen ihop.
Linda_A
Engelsk bulldog blev jag. wub.gif
Merlin
Jag är en Cocker-Spaniel wub.gif
stennie
Jag är en........Bullmastiff tongue.gif
Rapchic
min pojkvän blev Bullmastiff
Bullmastiffen är en muskulös och kraftig hund, stark utan att verka klumpig. Den skäller sällan och har inte så starka jaktinstinkter. Bullmastiffen kanske ser lite ruff ut, men det är inte en hund som är trolig att bita människor. Tvärtom så är bullmastiffen en fantastisk sällskapshund. Bullmastiffen har aldrig blivit använd i flock utan har alltid arbetat ensam. Detta gör att den har utvecklat en hög grad av självständighet. Denna självständighet gör att bullmastiffen har en stark självtillit och är väldigt trygg i sig själv. Bullmastiffen har ett mycket kärleksfullt lynne samtidigt som den är psykisk stark. I en familjesituation anpassar den sig lätt till familjens rytm. Den är inte så beroende av fasta rutiner. Bullmastiffen är glad och utåtvänd mot vuxna och barn och är en lugn och behärskad familjemedlem.
Annkina

Berner sennen
zaaritha
Cocker Spaniel............
KarinWikman
Jag är en Bullmastiff och det är jag glad över wub.gif laugh.gif
Powerowic
blev en jack russel
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon