|
7-9 April så dyker jag upp i Borås för 1:a gången med alla växter så finns det några Odlaiter däromkring så får ni gärna komma och hälsa på mig och växterna...  . HEM & TRÄDGÅRD ÅHAGA BORÅS
Monica M zon 4
03-04-2006, 06:39
Jag åker dit på fredagen. Ska komma och hälsa! Det brukar inte vara så mycket blommor på mässan utan det är mest inredning och olika sorters pannor och sånt på mässan. Några få lokala plantskolor och STA brukar vara de enda med blommor. Så dina blommor kommer garanterat att väcka uppmärksamhet! Kul!
Elisabeth P
03-04-2006, 18:14
Inte mycket blommor Det är ju därför jag vill åka dit. Tyvärr har jag lite knapert med tid, men har funderingar på att åka dit en stund. Man är ju sååååå trädgårdssugen efter denna långa vinter. Lisa
CITAT (Lisa:) @ 03-04-2006, 18:14) Inte mycket blommor Det är ju därför jag vill åka dit. Tyvärr har jag lite knapert med tid, men har funderingar på att åka dit en stund. Man är ju sååååå trädgårdssugen efter denna långa vinter. Lisa Vad vill du ha eller se? Jag kan ta med nästan ALLT som finns i blomväg, för på torsdag så väljer jag ut det sista som ska med och jag har flera växthus som jag kan välja sortiment ur...
Monica M zon 4
04-04-2006, 06:12
Lisa! Det finns mycket annat till trädgården att kolla på även om själva blomsterutbudet brukar vara lite för lite för oss blomstertokar.
Tycker absolut du ska åka dit om du har möjlighet. Om inte annat för att stödja den lokala mässan så den kan bli bättre och bättre!
Elisabeth P
04-04-2006, 11:41
Hej på er! Det é så typiskt att mässan är just denna helgen. På lördag, söndag har jag inte någon möjlighet att komma till Borås och fredagen är rätt späckad. Det är både tandläkarbesök, 4 årsuppvaktning och ytterligare ett barnkalas. Har funderat lite på att kika in under barnkalaset !6 - 18, men tiden känns lite pressad  . Det hade varit så kul, allt i perennväg är intressant tycker jag. Jag är så ny inom detta intresse så en mässa hade varit kanon. Jag får se hur jag ska göra. Någon som ska dit? Tips, idéer och rekomendationer (så att jag inte kan motstå ett besök)eller är två timmar allt för knapp tid?/ Lisa
Airamya
04-04-2006, 16:22
Åh! Va kul att du ska dit Adrian! Monica, ska vi samåka? Jag kan komma o plocka upp dig  Lisa, var bor du? Det finns nog plats för dig med  (om du bor i närheten av Kinna/Fritsla). Tjolahopp//Maria
Elisabeth P
04-04-2006, 16:29
Jag kommer från andra hållet, men tack ändå/ Lisa
Piccante
04-04-2006, 17:03
Ni som har varit på trädgårdsmässa på Åhaga tidigare tycker ni att det är någon ide att åka dit? Jag var där första året men blev ganska besviken då jag hade velat titta på växter men det var väldigt lite av den varan. Har det blivit bättre på senare år? Det som fick mig att kanske tänka om i år är att jag är lite intresserad av köttätande växter, så det kanske är värt att kika in ändå...
Monica M zon 4
04-04-2006, 17:35
Airamya: Jag och en kompis åker troligtvis härifrån 11.15, lunchar inne i stan (på Tavernan vid 41:an) och åker till mässan 12. Du får hjärtans gärna hänga på!
Leocarpus: Som jag skrev tidigare är det inte jättemånga blomsterutställare men det finns mycket annat kul att kolla på. Visst är det värt ett besök!
Klart att ni ska åka dit, jag reser ju från andra sidan planeten för att visa lite annorlunda växter, och det blir ganska många som ingen tidigare har sett. Jag ska övernatta hos en bekant där (någonstans) och har INGEN aning om vart Borås ligger eller hur det ser ut, jag chansade och tog den här mässan utan att veta att den låg en bra bit bort.. (fyfasiken för att åka bil så länge..bläää...) Om det finns någon från örebro som vill hänga på åt det hållet på torsdag så är det bara att hoppa in i bilen..  . Jag ska förmodligen tala om växterna på mässan så då kan ni få bomba mig med dumma frågor och få ännu dummare svar... Jag hoppas att så många från Odla som möjligt kan komma för det är j----t kul att få se ansiktena på de som skriver här...  . (smygpaparazzis...)
Airamya
05-04-2006, 17:58
Hej allihop  Hade jättegärna hakat på dig Monica, men insåg just att jag kan åka dit först senare (om alls). Ska skjutsa mamma till sjukhuset på förmiddagen och blir antagligen där i flera timmar. Men kanske kan jag dyka in på eftermiddagen eller under helgen. Så nån samåkning blir det nog inte  Vill se både dig o dina växter Adrian så jag ska försöka ta mig dit. Du är där hela helgen eller? //Maria
Ernst Hirschenkeller sägs ju vara där, förutom Adrian alltså, så det avgör ju saken! Jag åker!
CITAT (sanna @ 05-04-2006, 18:09) Ernst Hirschenkeller sägs ju vara där, förutom Adrian alltså, så det avgör ju saken! Jag åker!  Jajemen både jag och hirskål finns där...Eller så... (kan man heta så????) Jag är där från torsdag till söndag kväll, ska bli sååå kul att få se er...  .
CITAT (adrian @ 05-04-2006, 19:16) Jajemen både jag och hirskål finns där...Eller så... (kan man heta så????) Är det inte Kirskål han heter?
CITAT (sanna @ 05-04-2006, 19:26) CITAT (adrian @ 05-04-2006, 19:16) Jajemen både jag och hirskål finns där...Eller så... (kan man heta så????) Är det inte Kirskål han heter?  jaaaaaaaaaa..... okejrå... Det där var nog ifrån den tiden jag hade undulater.. Jag tänkte på hirskolv eller vad det nu var de åt... Kirskål skulle jag ju skrivit förstås.. (du satt säkert och slog upp det i en bok eller nåt, besserwisser...)
CITAT (adrian @ 05-04-2006, 20:41) CITAT (sanna @ 05-04-2006, 19:26) CITAT (adrian @ 05-04-2006, 19:16) Jajemen både jag och hirskål finns där...Eller så... (kan man heta så????) Är det inte Kirskål han heter?  jaaaaaaaaaa..... okejrå... Det där var nog ifrån den tiden jag hade undulater.. Jag tänkte på hirskolv eller vad det nu var de åt... Kirskål skulle jag ju skrivit förstås.. (du satt säkert och slog upp det i en bok eller nåt, besserwisser...)  Åhh, jag kan verkligen se lille Adrian sitta vid undulatburen och ömt stoppa in hirskolvar till dem. (Efter han kommit hem från kvarsittningen i skolan, vill säga...)
CITAT (sanna @ 05-04-2006, 19:47) CITAT (adrian @ 05-04-2006, 20:41) CITAT (sanna @ 05-04-2006, 19:26) CITAT (adrian @ 05-04-2006, 19:16) Jajemen både jag och hirskål finns där...Eller så... (kan man heta så????) Är det inte Kirskål han heter?  jaaaaaaaaaa..... okejrå... Det där var nog ifrån den tiden jag hade undulater.. Jag tänkte på hirskolv eller vad det nu var de åt... Kirskål skulle jag ju skrivit förstås.. (du satt säkert och slog upp det i en bok eller nåt, besserwisser...)  Åhh, jag kan verkligen se lille Adrian sitta vid undulatburen och ömt stoppa in hirskolvar till dem. (Efter han kommit hem från kvarsittningen i skolan, vill säga...)  Du... Jag hade nog bara EN kvarsittning under den tiden, max... Tror jag...  Jag fick detta foto av Gunnelö i Älvsjö, och jag undrar om det någonsin varit lagligt att klippa sitt barn på detta viset... Kolla in tröjan, ojojoj... Om JAG såg ut så där på den tiden.... Hur såg då inte gunnelö ut... Jag måste leta efter bilder och se om jag har nåt på henne...
CITAT (adrian @ 05-04-2006, 20:57) Du... Jag hade nog bara EN kvarsittning under den tiden, max... Tror jag...  Tvivlar jag inte på ett ögonblick, Adrian! Du var säkert lika snäll som du var söt!!!
Monica M zon 4
07-04-2006, 15:28
Har varit på Åhagamässan och hälsat på Adrian! Det var jättemycket folk och kikade på hans växter så det var svårt att få en pratstund med honom. Önskade honom lycka till med försäljningen och beundrade hans blommor en stund. Köpte en liten köttätande växt som ska kunna vara ute året om. Måste fixa ett torvparti till den bara!
gunnelö
07-04-2006, 15:55
CITAT (adrian @ 05-04-2006, 19:57) Låt bli med det! Kort med omoderna glasögon ser ju inte kloka ut! För övrigt var du en mycket skötsam elev (det syns väl på bilden hur du går in för skolarbetet) och någon kvarsittning minns inte jag i alla fall. Men det kanske inte är försent än (om det nu dyker upp några ocensurerade bilder alltså)..... Gunnel
sitter i en soffa någonstans i borås med en handuk som turban på skallen..nyduschad och luktar gott..  vad jag minns av gunnel från forntiden, var nog mest hennes glasögon.. jag tror de var väldigt stora och 4kantiga..  mässan är trevlig och jag var ensam i montern för min blivande pryoelev "sanna" bangade..  men imorgon får jag hjälp av en vän som jag bor hos. han är livrädd för alla frågor som kommer att ställas till honom..  hoppas fler trevliga odlaiter kommer och säger hej..
Airamya
08-04-2006, 18:39
Nu har även jag hälsat på adrian  Även jag har köpt en liten brutal historia  Hade den stora turen att ramla in på mässan en kvart innan Adrian skulle hålla föredrag så nu vet jag även hur jag ska sköta min lilla 'brutalitet'...
det var kul att träffa er, trots en slitig dag, och jimmy fick nästan panik av allt folk + deras frågor medans jag var borta..  nu sitter jag hemma hos hans familj och ser en rysare, och ute så är det nästan snöstorm..!!?? vad är det för väder i borås?? var är sommaren egentligen, alla som vill ha fribiljetter kan få det till imorgon, det är bara att ringa mig.
Airamya
09-04-2006, 10:06
CITAT (adrian @ 08-04-2006, 20:14) vad är det för väder i borås??  Borås är vida känt för sitt väder... Hörde nån förklaring att det ligger i nån form av svacka där det alltid blåser kallt och regnar. Verkar stämma. Jag bor 3 mil därifrån och det är väldigt vanligt att solen skiner i Kinna och det är någorlunda varmt, men i Borås spöregnar det och är skitkallt. Man kan ju undra varför folk valde att bosätta sig där en gång i tiden (?). (Hm, redigerat pga åtskilliga stavfel... )
Whiskuchi
09-04-2006, 12:10
CITAT (Airamya @ 09-04-2006, 10:06) CITAT (adrian @ 08-04-2006, 20:14) vad är det för väder i borås??
 Borås är vida känt för sitt väder... Hörde nån förklaring att det ligger i nån form av svacka där det alltid blåser kallt och regnar. Verkar stämma. Jag bor 3 mil därifrån och det är väldigt vanligt att solen skiner i Kinna och det är någorlunda varmt, men i Borås spöregnar det och är skitkallt. Man kan ju undra varför folk valde att bosätta sig där en gång i tiden (?). (Hm, redigerat pga åtskilliga stavfel... ) Kul med en Kinnabo, jag kommer därifrån! (fast nu bor jag i Skene)
Airamya
09-04-2006, 14:57
Jösses, vi börjar visst klumpa ihop oss här på Odla! Vi har Monica i Fritsla, jag i Kinnahult, Leocarpus inne i Kinna och så du i Skene! För alla icke-marbor (Marbo = person boende i Marks Kommun) så kan jag meddela att dessa 4 nämnda platser ligger nästan på varann. Kul!
Monica M zon 4
09-04-2006, 16:46
Va kul att det är så många Marbor med på forumet! Trodde bara jag och Airamya var dom enda från vår kommun!
Whiskuchi
09-04-2006, 16:50
CITAT (Monica M zon 4 @ 09-04-2006, 16:46) Va kul att det är så många Marbor med på forumet! Trodde bara jag och Airamya var dom enda från vår kommun! Världen är mindre än vad man tror
Airamya
09-04-2006, 19:11
Jo, det kan man lugnt påstå... Efter lite pm fram o tebax så har vi kommit på att Whiskuchi vuxit upp i ett grannhus till mitt! (fast då bodde inte jag här). Världen bara krymper...
jag får nog bo kvar I borås..  generatorn pajade I frista så min kompis som jag vinkade adjö till I borås fick komma o hämta mig igen... Jag sa till hans dotter att jag trivs så bra på deras golv I vardagsrummet att jag nog stannar till det blir sommar..  som tur var pajade bilen nära en kille som skulle laga den imorgon kväll... (undrar om jag kommer hem imorgon.. Eller om ödet har nåt mer på lurt...) det är aldrig normalt på turneerna...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|