Full version: Trädgårdshjälp
vickeva
Finns det någon sajt där man kan annonsera efter enklare trädgårdshjälp? Vi har en tjej som beskär träden, men jag menar sånt där smått som att räfsa och klippa vissna perenner... Jag skulle vilja ha några ungdomar som kom och var här en heldag och hjälpte till med allt möjligt, men var hittar jag dem.
Är det sedan någon som kan säga vad som varit rimligt att betala för detta arbete skulle jag vara ännu gladare..
Eva i Skåne
Har inte grannarna några ungdomar som du kan fråga?
Annars hade jag nog satsat på att sätta upp en lapp i närmaste butik.
Eller kanske... Du bor väl hyfsat nära Alnarp. Ring naturbruksgymnasiet och fråga om du kan få sätta en lapp där. Då har du chans att få nån som begriper lite.

Skälig lön vet jag inte.
pisanggoreng
Kanske någon idrottsförening kan tänka sig att åta sig jobbet..?
marskattan
Jag vet att i vår lokaltidning (Eslöv/Höör/Hörby) så ser man ibland anonser där ett par pensionärer vill göra detta för dom tycker det är kul (och troligtvis dryga ut pensionen).

Så nu kommer en fråga jag länge funderat på... om man tackar ja och erbjuder någon ett jobb så här, räknas det som svartjobb?

Om man tar in ex polacker och låter dom lägga om taket så förstår jag att det är svartjobb, men om grannens barn klipper gräset; vad räknas det som? Och vart går gränsen?
Ciczi
CITAT (marskattan @ 03-04-2006, 19:05)
Så nu kommer en fråga jag länge funderat på... om man tackar ja och erbjuder någon ett jobb så här, räknas det som svartjobb?

Om man tar in ex polacker och låter dom lägga om taket så förstår jag att det är svartjobb, men om grannens barn klipper gräset; vad räknas det som? Och vart går gränsen?

Nja om man hjälper grannens ungar att dryga ut barnbidraget eller att spara ihop till nått skojigt så räknas det inte som svartjobb skulle jag tro (men jag vet inte). Det är ju som om jag skulle svartjobbat hela gymnasiet när jag satt barnvakt åt grannars ungar....

Ciczi
linvik
En skolklass som samlar pengar till klassresa? Kanske ni kan gå ihop några grannar och kalla in en klass?
Kakaduan
Gränsen för "svartjobb" går väl vid en tusenlapp?

Ring någon skola i närheten och fråga om de har "operation dagsverke" eller liknande. Kanske någon kan sätta upp en lapp i skolan och fråga. De samlar ju ofta pengar till klassresor och liknande.

Kakaduan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon