Full version: Rudbeckian gror inte
Immix
Rudbeckian som jag satte inne i februari gror inte. Behöver den kylperiod??? Det börjar töa ute nu så i så fall är det väl kylskåp som gäller, men hur länge?
Irene_L
Är det den perenna så kan du prova att ställa den kallt i 3-4 veckor. De kan vara lite sega att få att gro. Sommarrubeckian behöver inte kyla för att gro.
mvh
Irene
Lady Hamilton
Vet du vilken sort du har? Jag tog frön från min "magnus" i fjol och de grodde väldigt snabbt när jag sådde dem för några veckor sedan. Utan kylbehandling.
kerstin z5-6
Sega rudbeckia mår bra av sval temp ett tag ställ ut med fuktskydd runt -plast fiberduk -o låt dem komma när det blir varmare -ställ sådden i skugga
Immix
Tack för svar! Det är en perenn, vit sort. Provar att ställa ut dem nu (och någon kruka kan kanske få plats i kylskåpet)...
kerstin z5-6
White Swan .. den grodde först efter kyl hos men .. om jag nu minns rätt smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon