Men skam den som inte ger sig. När jag till slut förstod att jag hade ett sextiotal lösen till websidor, web-butiker och annat så började jag förstå hur mycket tid jag la ner bara på att komma ihåg lösenord.
Det jag tyckte var läskigt var detta med bankcertifikat osv. Men programmet tar inte sådant. Där är det mina e-leg som gäller.
Programmet i sig är lösenords-skyddat. Så det man bör komma ihåg ar att logga ut från roboform.
Det finns något som kallas formulärifyllning också. När jag ska registrera mig på en websida tex så väljer jag formulärifyllning och vips så fylls alla uppgifter som frågas efter i på en sekund.
Det finns andra möjligheter också. Att programmet ska hålla reda på bankkortsnummer mm. Själv blir jag då lite skeptisk. Om man inte tänker på att programmet är öppet under en arbetsdag så är jag rädd att sådana uppgifter skall kunna läcka.
Men programvaran finns för typ usb-minne också. Jag har redan usb idag för mina e-leg. Tycker det känns säkrare för att jag tar dom ifrån datorn. E-legen existerar bara när jag har minnet i. Detsamma kan man ju göra med andra känsliga uppgifter.
Eftersom alzheimers börjar redan i tjugoårsåldern och jag har fyllt tjugo så kan jag rekommendera programmet till andra virr-hjärnor.

Nu har jag bara en kod i stället för sextio. Undrar bara vilken det var???