virrevarv
Ibland undrar jag om jag inte jobbar med stora, klumpiga vantar p hnderna, fr en tid sedan vlte jag en sbytta med min sm, sm tobaksplantor (som skulle bli limegrna) nr jag skulle "byta skift" under rren och idag var det tid igen, den hr gngen, utan att veta hur det gick till, stod jag och hll i en kruka med sm spirande blsvingel och tjoff s lg den p golvet upp och ner! sad.gif sad.gif En pelargonstickling har ox blivit drabbad men den klarade sig helskinnad och vxer fint igen.

Nu har jag ju en kruka till med Blsvingel och tur r ju det fr jag har inte fler Blsvingelfr men vrre r det med den limegrna tobaken, hade bara de frna och den byttan. Fr vl kpa en pse till vid ett tillflle, det r bara det att det r strt omjligt att "bara kpa en frpse till"!! rolleyes.gif

n r det vl inte frsent att s tobak? Mest s att dom hinner blomma... Nja, jag ville bara krka galla ver mig sjlv och min klumpighet. mad.gif
Floppy
Frstr precis hur du knner...det hnde mig fr ett tag sedan med min bytta med Eldkrona sad.gif sad.gif sad.gif ...hade stt alla frna utom 4 st...det hade ntligen efter lng tids vntan...grott en...provade att stta den i en ny kruka med jord och den tog sig...nu r den en dm hg jttefin... wub.gif
...de andra slngde jag eftersom det vart omjligt att hitta frna och att bara hva tillbaka allt i byttan igen gick ju inte...d vet jag ju inte hur lngt ner i jorden de kommer...
Har stt de resterande 4 frna men n s har inget kommit... jag tror att det inte kommer ntt heller...men jag har ju en iaf... tongue.gif wub.gif

Mste bara ta en bild och lgga in s ni fr se hur fin min lilla 'Eldis' har blivit... wub.gif wub.gif
Carex
kan bara sga att du inte r ensam, frst ut r min far, han hade stt frn till vittmullbrstrd som stog i kylen, nyfiken skulle han ta ut och se, vips! S lg allt p golvet. Men kan sga att de grodde och trde r ngra r gamla nu. Sist ut r jag sjlv som hade ner sdder med krnor frn en fruktutstllning, vips s lg ocks den sdden p badrumsgolvet, men nu har jag fina sm plantor av tomattrd:)
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon