virrevarv
Ibland undrar jag om jag inte jobbar med stora, klumpiga vantar på händerna, för en tid sedan välte jag en såbytta med min små, små tobaksplantor (som skulle bli limegröna) när jag skulle "byta skift" under rören och idag var det tid igen, den här gången, utan att veta hur det gick till, stod jag och höll i en kruka med små spirande blåsvingel och tjoff så låg den på golvet upp och ner! sad.gif sad.gif En pelargonstickling har oxå blivit drabbad men den klarade sig helskinnad och växer fint igen.

Nu har jag ju en kruka till med Blåsvingel och tur är ju det för jag har inte fler Blåsvingelfrö men värre är det med den limegröna tobaken, hade bara de fröna och den byttan. Får väl köpa en påse till vid ett tillfälle, det är bara det att det är stört omöjligt att "bara köpa en fröpåse till"!! rolleyes.gif

Än är det väl inte försent att så tobak? Mest så att dom hinner blomma... Nåja, jag ville bara kräka galla över mig själv och min klumpighet. mad.gif
Floppy
Förstår precis hur du känner...det hände mig för ett tag sedan med min bytta med Eldkrona sad.gif sad.gif sad.gif ...hade sått alla fröna utom 4 st...det hade äntligen efter lång tids väntan...grott en...provade att sätta den i en ny kruka med jord och den tog sig...nu är den en dm hög å jättefin... wub.gif
...de andra slängde jag eftersom det vart omöjligt att hitta fröna och att bara häva tillbaka allt i byttan igen gick ju inte...då vet jag ju inte hur långt ner i jorden de kommer...
Har sått de resterande 4 fröna men än så har inget kommit...å jag tror att det inte kommer nått heller...men jag har ju en iaf... tongue.gif wub.gif

Måste bara ta en bild och lägga in så ni får se hur fin min lilla 'Eldis' har blivit... wub.gif wub.gif
Carex
kan bara säga att du inte är ensam, först ut är min far, han hade sått från till vittmullbärsträd som stog i kylen, nyfiken skulle han ta ut och se, vips! Så låg allt på golvet. Men kan säga att de grodde och träde är några år gamla nu. Sist ut är jag själv som hade ner sådder med kärnor från en fruktutställning, vips så låg också den sådden på badrumsgolvet, men nu har jag fina små plantor av tomatträd:)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon