lena:-)
Varför dör sticklingspelargonerna, de liksom ruttnar, stjälken blir brun och mjuk en bit upp. Det är inte alldeles nysatta sticklilnar utan en är faktiskt köpt i rotad oah klar i februari.... någon som har en bra förklaring och ett bot mot detta? Samma fenomen var det på endel övervintrare som jag tog in tidigare
Eva i Skåne
För mycket vatten gissar jag på.
Ständigt fuktig jord kan få stjälken att ruttna.
unsure.gif
Tycker inte att jag vattnat särskilt mycket.. sad.gif sad.gif
Fenja
Svartstamssjuka... vad det är tvista de lärde om... Jag fick 2/3 av samlingen utslagen för ett par år sedan. Verkar bara smitta mella en del, andra kan stå bredvid och vara hur fina som helst! Finns teorier om att det ska vara ett jordbundet virus men det tror jag inte på, då borde alla med samma jord drabbas.
Bara att kasta så fort du ser att de är drabbade tyvärr, går inte att rädda till synes friska toppar, de blir likadana. Jag tar med mig en massa sticklingar i maj, så sörj inte syster! smile.gif
Mvh
Fenja
Det var ju en orange rosenpelargon vettja...jag försöker med att överleva den arma toppen.... blink.gif blink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon