Katti med torpet
Får jag komma med en uppmaning eller en stilla bedjan?
Skulle så gärna vilja se bilder på era amplar, urnor och balkonglådor. Har ni redan bilder från förra året så lägg gärna ut dem här, har ni inga så se till att fota under sommaren så fixar vi en snyggaste-krukan-tråd i höst också.
Det är så roligt att se andras kompositioner för jag kör så lätt fast i gamla hjulspår.
Tala gärna om fördelar och nackdelar med växterna (lång eller kort blomningstid, skräpar, torktålig osv)

Själv börjar jag med en lite ovanlig perenn urna. Extremt torktålig och lättskött. Efter att bilden fotades i höstas har de stått hela vintern i det frostfria växthuset och vuxit rejält.
mammafia
snygg...själv är jag jätte dålig på arrangemang men man får väl göra lite försök nu när man ÄNTLIGEN har en egen trädgård som man kan pyssla med..
Katti med torpet
Lyfter tråden i ett nytt försöka att efterlysa bilder.
För visst måst ni väl ha haft en massa urnor och annat i sommras och nog har ni väl fotat åtminstodne några, eller?
Har ni inga bilder men kan berätta om någon lyckad kombination så duger det med. tongue.gif
Kombination föresten, en ensam sort kan ju vara jättesnyggt också. Tänker t.ex. på en ampel helt täckt av lobelia. wub.gif
Så snälla, berätta om era favoriter, jag och flera med mig behöver lite input!
Biggan_
Så här kanske?

Två gamla tvättgrytor, en med begonior och den andra med en vit och två blå Afrikas liljor. Afrikas liljor står i sina egna krukor i en grusbädd i tvättgrytan för att inte stå för djupt i grytan.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Birgitta P @ 06-04-2006, 09:41)
Så här kanske?

Två gamla tvättgrytor, en med begonior och den andra med en vit och två blå Afrikas liljor. Afrikas liljor står i sina egna krukor i en grusbädd i tvättgrytan för att inte stå för djupt i grytan.

vad fin sån jätte snnygg wub.gif wub.gif
Liselotte i zon 3
Himlars plättar blink.gif ....vill också ha...jag blir så avundsjuk blink.gif .

Liselotte i zon 3
Jill-Ulrika
Här är en av mina amplar från förra sommaren. Enklast möjliga, petunia/surfinia och lobelia.
Maggan H
Här är Klocktobak i bakgrunden med dvärgpetunia och kyndelsporre främst.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon