Full version: Hanging basket
*Boråstjej*
Jag tänker göra en sådan där blomsterboll som man kan göra med en hanging basket. Läste en beskrivning på Växtmästarens sida där de hade satt 3 lager med 4-5 plantor i varje. Det lät mycket tycker jag. Är det någon som provat? Hur många plantor tog ni och hur stor korg? Hur ofta måste de vattnas om det är varmt ute? Vilka slags växter valde ni?

Boråstjej
Exotic
Hej,
Jag har testat...och blev tokig på köpet blink.gif smile.gif
jag älskar dessa H-Basket,allt var bra tills man skulle vattna..när det ran som ett sålllllll,blandning av jord & vatten...inte kul.
Eftersom man skulle sätta plantor utanpå...lixsom för att få detta stora maffiga.
Så för mig blev det bara fel sad.gif
Men någon kanske har några bra knep
Lycka till
MVH Exotic rolleyes.gif
Mariann
Jag har precis inhandlat min första basket. Nu blir jag orolig ohmy.gif Hade du fodrat den med någon slags matta ?
Gunvor Nilsson
Lägg ett fat eller en djup tallrik på botten av korgen så rinner inte jorden ur. Vattna i mitten och tallriken fungerar som en vattenreserv.
/Gunvor
Trädgårdsmannen
Är det inte så att just när man planterat med ny och torr planteringsjord rinner allt vatten rakt igenom - om man börjar med att dusch-vattna hela härligheten så bör man undvika att det börjar rinna - man har ju lite mer kontroll över vattenmängden.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon