Angeleyetears
04-04-2006, 21:53
Hej,
Är det någon här som har en egen verksamhet ex affär eller butik?
Några som har gjort det? tips? Kunskaper? Vad kan gå hem bland köparna?
Jag skulle gärna vilja öppna eget när jag är färdig med mina universitetsstudier..
MVH,
Angel
Vad tänker du sälja i din affär?
Angeleyetears
04-04-2006, 23:09
Jag har tänkt på prydnadssaker, dvs inredningsprylar. men också krämer, schampoo, balsam och sådant som är ekologiskt.
ingrid fuxwall
04-04-2006, 23:14
Måste räkna på fingrarna och kommer då fram till att det var väldigt länge sedan jag startade min affär, fast det var inte samma inrikting som den du tänkt dig.
Angeleyetears
04-04-2006, 23:20
Vad driver du för företag eller affär?
pinhead
05-04-2006, 14:47
lite man bör tänka på är väl
orkar jag med det
pengar *tyvärr alltid pengar*
kankse inte brassa på för fullt i början
ska jag sköta bokföring själv? kankse då gåe n kurs och lära sig lite
Caprice
05-04-2006, 14:54
Jag har haft både egen restaurang samt en egen syatelje´...
I ditt fall tror jag du har två grundalternativ... antingen satsar du på kvalite´, det blir lite
Bodyshop över det hela... Kanske kontaktar en kemist och framställer dina egna produkter..?
( det skulle jag välja! )
Eller så satsar du kvantite´, du köper in större mängder... och lockar den "prismedvetna" skaran...
pinhead
05-04-2006, 14:55
CITAT (Caprice @ 05-04-2006, 14:54)
Jag har haft både egen restaurang samt en egen syatelje´...
I ditt fall tror jag du har två grundalternativ... antingen satsar du på kvalite´, det blir lite
Bodyshop över det hela... Kanske kontaktar en kemist och framställer dina egna produkter..?
( det skulle jag välja! )
Eller så satsar du kvantite´, du köper in större mängder... och lockar den "prismedvetna" skaran...
kvalite eller kvantitet

med andra ord
Rapchic
05-04-2006, 15:55
jag vill också starta egen butik... men det är långt kvar..
pluggar fortfarande, är det några bra tips vad kan kan gå för kurser
Angeleyetears
05-04-2006, 21:59
Jag läser företagsekonomi på Örebro universitet och Nationalekonomi på Linköpings universitet. Så jag tänkte jobba med bokförningen själv. Jag hade tänkt att försöka att få tillstånd att få sälja Mark and Spencers tvålar, badskum och dyl. Sedan försöka få ett kontrakt med SIA och vara återförsäljare hos dem.
Min mammas pappas farfar hade ett sekelskiftshus med affär. Nu bor min morfars kusin med sin fru. Jag är spekulant på deras hus..Det är ju så påpassligt att det finns en affär där också. För första gången har jag fått en ahaa upplevelse och det är verkligen något jag vill jobba med.
Vet ni hur man kan få kontakt med återföräljarna? Sedan om man blir återföräljare, ska det stå att varorna kommer just i från "moderbolaget" ?
//MVH
Angel.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.