|
Full version: Tille lille
Läste den här artikeln i Aftonbladet idag om lille Tille. Här finns familjedagboken.
Snöflinga
04-04-2006, 23:30
Så sorgligt  känner starkt med hela familjen, det är nog den värsta mardrömmen som förälder att mista sitt barn ... stackars, stackars dem ..
Förra året visades ett program om Jonny Kennedy, en engelsk kille som överlevde tills han var 36 år. Det var en stark skildring om ett både plågsamt men aktivt liv in i det sista.
fruberglund
05-04-2006, 11:00
CITAT (Castea @ 05-04-2006, 07:42) Förra året visades ett program om Jonny Kennedy, en engelsk kille som överlevde tills han var 36 år. Det var en stark skildring om ett både plågsamt men aktivt liv in i det sista. Såg det programmet...att man kan ha sån livsglädje som han hade trots sjukdomen. Beundrar verkligen föräldrarna till barn som är så sjuka...måste vara fruktansvärt. Hålla uppe modet och inte deppa ihop för barnets skull och samtidigt känna denna fruktansvärda sorg...de vet ju att han inte kommer överleva. Extra känslig för sånt här nu när man har en liten själv, är så tacksam att han är frisk än så länge
netaave
05-04-2006, 13:24
CITAT (fruberglund @ 05-04-2006, 11:00) CITAT (Castea @ 05-04-2006, 07:42) Förra året visades ett program om Jonny Kennedy, en engelsk kille som överlevde tills han var 36 år. Det var en stark skildring om ett både plågsamt men aktivt liv in i det sista. Såg det programmet...att man kan ha sån livsglädje som han hade trots sjukdomen. Beundrar verkligen föräldrarna till barn som är så sjuka...måste vara fruktansvärt. Hålla uppe modet och inte deppa ihop för barnets skull och samtidigt känna denna fruktansvärda sorg...de vet ju att han inte kommer överleva. Extra känslig för sånt här nu när man har en liten själv, är så tacksam att han är frisk än så länge  Det gäller att leva i nuet, ta en timme i taget! Jag har varit där!
*Felix matte*
05-04-2006, 17:44
Jag har läst artikeln men det känns alldeles för jobbigt att läsa dagboken.
Säger som Neta... det gäller att ta vara på nuet. Lev idag om morgondagen vet du inget.... så gör iaf jag.
CITAT (pejori @ 08-04-2006, 20:08) Tycker så ohyggligt synd om både föräldrarna, Tille och hans bror
ja...det är en vidrig sjukdom.... det finns en kille till på forumet, som har samma sak.... en ljuvlig liten krabat...suck
CITAT (pejori @ 08-04-2006, 20:17) ja...det är en vidrig sjukdom.... det finns en kille till på forumet, som har samma sak.... en ljuvlig liten krabat...suck  Finns det?  Vem då?  har inte ens hört talas om det förrän det stog i tidningarna, men jag hade sett en dokumentär om en kille (nja, vuxen kille) som hade nån typ av samma sjukdom, huvva
Vi har ett kompispar som hade en son med den sjukdomen. Han dog när han var ungefär 2 år gammal.
CITAT (Reserv @ 08-04-2006, 20:19) CITAT (pejori @ 08-04-2006, 20:17) ja...det är en vidrig sjukdom.... :( :( det finns en kille till på forumet, som har samma sak.... en ljuvlig liten krabat...suck  Finns det?  Vem då?  har inte ens hört talas om det förrän det stog i tidningarna, men jag hade sett en dokumentär om en kille (nja, vuxen kille) som hade nån typ av samma sjukdom, huvva  den finns i en lindrigare form också...då kan man bli vuxen denna variant är alltid dödlig i spädbarnsåren
*Felix matte*
08-04-2006, 19:30
Så grym sjukdom... jag gråter när jag läser Fantastiska föräldrar som trots allt orkar dela med sig och sprida kunskap om sjukdomen. Förhoppningsvis leder det till att forskningen får mer pengar och framledes något botemedel hittas.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-04-2006, 20:23) Vi har ett kompispar som hade en son med den sjukdomen. Han dog när han var ungefär 2 år gammal.  usch...vad kommer all skit ifrån, som gör att man kan ge sina barn något sådant? skitgener som måste bråka så....
CITAT (Felix matte @ 08-04-2006, 20:30) Så grym sjukdom... jag gråter när jag läser Fantastiska föräldrar som trots allt orkar dela med sig och sprida kunskap om sjukdomen. Förhoppningsvis leder det till att forskningen får mer pengar och framledes något botemedel hittas.  nu kan dom ju åtminstånde se det på GEN test om man är bärare av det....
*Felix matte*
08-04-2006, 19:34
CITAT (pejori @ 08-04-2006, 20:32) CITAT (Felix matte @ 08-04-2006, 20:30) Så grym sjukdom... jag gråter när jag läser Fantastiska föräldrar som trots allt orkar dela med sig och sprida kunskap om sjukdomen. Förhoppningsvis leder det till att forskningen får mer pengar och framledes något botemedel hittas.  nu kan dom ju åtminstånde se det på GEN test om man är bärare av det.... Låter som forskningen hittat något iaf. Usch vad tragiskt för de drabbade
AndreasBlomquist
09-04-2006, 07:56
Fy, jag har svårt att läsa deras dagbok utan att börja gråta. Man tänker ju samtidigt på hur lyckligt lottad man själv är för att ens barn inte har någon allvarlig sjukdom som detta och på hur man själv skulle reagera ifall de fick det. Tilles föräldrar är ju otroligt starka!
Usch, jag blev sååå ledsen när jag slog upp Aftonbladet:s startsida Samtidigt är det ju skönt att det blev odramatiskt
Det spelar nog ingen roll att dom väntat på döden, det gör juh lika ont för det, och hoppet att det går att bota in i sista sekund är det sista som dör
lilla mamma
16-04-2006, 17:58
sov sött. lille Tille
Liselotte i zon 3
16-04-2006, 19:39
Din stjärna i himlen kommer att lysa klart för oss alla.
Jag började grina rejält, fy så orättvis världen är ändå.
Liselotte i zon 3
*Felix matte*
24-05-2006, 21:25
Ikväll har vi sett dokumentären på TV4 om Tilles resa. En fin dokumentär som var både "nära" och saklig. Här hittar du uppgift om postgiro dit du kan skicka en slant till forskningen som förhoppningsvis leder till att man hittar botemedel till de drabbade barnen.
Blir så ledsen när jag läser, jag måste nog gå in och pussa på mina sovande barn.
Smuttan
02-10-2006, 13:58
Tänkte ta fram denna tråd i ljuset igen så att "giro´t" kommer närmare. Jag har även länkat på min hemsida.
Jag har följt tre små barn med familjer i deras öden.
Tilleman Berat Kristoffer
Kristoffer blev en liten fjärilspojke på kvällen på sin 1-årsdag.
scorpan
02-10-2006, 16:07
Även jag har länkat på min sida....fjärilsbarn står det på min sida,för det är vad dom är.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|