Har massvis med balkonglådor som jag tänkte använda....både å sätta upp på räcken och sen fristående...
Är det någon som har bilder på sina lådor?...lite tips?...vad tänkte ni ha i år?...behöver lite inspiration...
Katti med torpet
05-04-2006, 12:30
Jo, det är just det jag efterlyser i tråden Vill se bilder på era... Alltså bilder på amplar och balkonglådor så att vi skall få lite inspiration. Men vi kanske måste ge dem en dag eller två att plocka fram sina bilder
Floppy
05-04-2006, 13:32
Ahhhh.... .... missade helt den tråden.... f´låt... ...
Men då finns det två ställen som de kan sätta in bilder på... ...det är bara å välja... Okej då... de kan väl få nån dag på sig då...
Almdalen
05-04-2006, 13:50
Här har du mina "balkonglådor", samma stock men ett år mellan bilderna
Floppy
05-04-2006, 14:43
Har bara ett ord för detta LÄCKERT
Anki V
05-04-2006, 16:07
CITAT (Almdalen @ 05-04-2006, 13:50)
Jösses va snyggt!
Det var precis så jag hade tänkt att mina skulle se ut i fjol!
Visst fick jag mycket blommor men bladen "gulnade" och vissnade efterhand och på sensommaren hade jag långa halvnakna rankor.
Undra vad jag gjorde för fel? Kan det ha varit den regniga sommaren som gjorde att jorden aldrig fick torka upp det minsta i balkonglådorna?
/Anki
Almdalen
05-04-2006, 18:34
Jag har ingen dränering i lådorna, vattnar alltid med flytande Blåkorn och regnar det för mycket häller jag av vattnet. Kanske inte så man skall göra men det fungerar. På hösten kan de bli långa kala grenar, för att undvika detta klipp lite hela sommaren, så blir de buskiga och fina. /Ingegerd
Anki V
05-04-2006, 19:14
Ja, det blir ingen Krasse i år men när jag kommit över förra årets besvikelse så ska jag prova dina råd. Fast det där med ingen dränering.......
Naturligtvis så var det för att jag inte "nöp" dom tillräckligt ofta det borde jag kunnat räkna ut.
Men jag var så rädd om blomknopparna att hjärtat styrde över hjärnan /Anki
Ophelia
05-04-2006, 19:56
Jag planerar att ha färger i violett, vitt, rosa och lila detta år. Jag ska ha hjälmböna (två olika bladfärger), ipomoea (två eller tre olika färger). Ska kanske ha lite lägre växter framtill och funderar på en lägre lejongap. Ska sedan ha sedvaliga krukor med kryddor. Jag har tre spaljéer på min balkong. En på vardera kortsida samt en brevid en kortsida så den täcker nästan halva långsidan (inte riktigt). Det blir som ett "hörnrum". Har sedan en bekväm stol med fotpall där jag sitter och beundrar mina blommande "väggar"
Kryddan03
07-04-2006, 04:22
Jag upptäckte när jag letade bland bilderna att jag nog var lite romantisk förra sommaren. Röda rosor, marguerit, citrongul petunia och blå sommarflox i balkonglådan. Sommarfloxen tänker jag definitivt köra igen nu i sommar och mer av den. Väldigt tacksam växt som blommade hela sommaren.
Så här såg det ut:
Och så här lite på håll:
Floppy
07-04-2006, 06:28
Jättefint...har också flox som jag tänkte använda i mina... men det är allt som jag har kommit på än så länge...har massor av olika blommor men jag har inte kommit på någon bra kombination...men med lite bilder så ser man bättre hur det kan se ut...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.