Full version: Glad vår
LadyG
Hoppas att ni passar på att njuta av vårens första stapplande steg. Själv ska jag på tjänsteresa och kommer inte tillbaka förrän sent torsdag natt.

När jag kommer hem ska jag berätta vilket väder det var i Rom. wub.gif
Merlin
ha en trevlig resa!!! Gör något som du kan berätta för barnbarnen om.... som att bada i Fontana di Trevi (tills vakterna släpar iväg dig... laugh.gif )

Livet går inte i repris!
Gillan
Ha det gott och hälsa till Rom smile.gif
Ta med dig lite vår hem också wub.gif
AnitaO
Ja, ja ... tänk inte på oss. Roa dig du bara rolleyes.gif laugh.gif
Ta ett dopp i fontana di Trevi när du ändå är där tongue.gif
LadyG
Colosseum är ... uhm.. kolosalt smile.gif

Och det är vår i Rom. 15 grader varmt på natten när vi kom till hotellet och solen sken på morgonen när vi gav oss av till till pressvisningen. Det var riktigt varmt och skönt under dagen, och jag erkänner: Det finns ett land till i världen som kan laga gott kaffe. Italien.

Svart kaffe utan något konstigt till, och det smakade gott.

Avslutade med en sightseeing, bland annat via Colosseum och då slog det mig att Rom är en mycket gammal stad. Jag nästan hörde historiens vingslag ett ögonblick, sen for vi till flygplatsen och en sömnig resa hem till Stockholm, som verkar bestämt sig för att glänsa ikapp med Fontana Di trevi för solen gassar som om den har betalt för det biggrin.gif

Katterna har saknat mig, det märkte jag, för de skulle promt trängas med mig hela natten. Maken har också saknat mig, för han skulle promt trängas med mig och katterna smile.gif

Så underbart att komma hem smile.gif
Eva i Skåne
Borta bra men hemma bäst wub.gif Skönt att du känner det så smile.gif

Men några dagar i vårsolen kunde vi behövt lite till mans. Inte tog du någon direkt värme med dig hem heller unsure.gif
LadyG
Jag vet, förlåt unsure.gif Jag fick inte med mig speciellt mycket värme, det försvann någonstans på Sterling-planet (herre min skapare vad kallt de höll det i kabinen, jag kännde mig som en chiuaua utan jacka!) smile.gif

Men det är skönt att kunna prata svenska med folk igen, och förstp vad det stå på skyltarna. Att kunna smita ner till favoritpizzerian och få en god pizza som man vet vad den innehåller. Man hittar överlallt.

Såna saker är mer värda än man tror smile.gif
AnitaO
Bodde det fortfarande mycket katter inne i Colosseum?
LadyG
Jag såg inga, men jag tittade mest uppåt biggrin.gif

Eller så var jag bara ouppmärksam, vilket inte är helt omöjligt.
Hannele
CITAT (LadyG @ 07-04-2006, 12:44)
Och det är vår i Rom. 15 grader varmt på natten

Vi ska dit nästa månad. smile.gif
LadyG
CITAT (Hannele @ 08-04-2006, 00:07)
CITAT (LadyG @ 07-04-2006, 12:44)
Och det är vår i Rom. 15 grader varmt på natten

Vi ska dit nästa månad. smile.gif

Det verkar vara en underbar resa, och då måste ju sommaren kommit till Italien på allvar. De är ju långt före oss redan smile.gif

Verkligen tjusigt hotell ni ska stanna på. Det ser lyxigt ut. Jag skulle nog mest vara nyfiken på Villa Medici, bara för att jag vet lite om familjen Medici´s historia. Vilken trädgård är du mest intresserad av?
Hannele
CITAT (LadyG @ 07-04-2006, 23:23)
Vilken trädgård är du mest intresserad av?

Det är nog hela paketet, vi har aldrig varit i Italien, jag gillar formella trädgårdar.
Vatikanens lilla trädgård verkar spännande, kanske så liten att man knycka idéer?
Rosor lär blomma i maj, jag tror det blir väldigt bra, inte så varmt ännu,
Roseto Comunale, ett härligt, vackert beläget rosarium mitt i Rom.
Vännerna säger att man ska sätta sej på Spanska Trappan på kvällen med alla turister.

Det finns en ny bok.
LadyG
Då kanske du tycker det är så trevligvt att du vill åka tillbaka, får man väl hoppas. Det finns så mycket att se på i Rom, även om man tar sig tid och försöker hinna med allt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon