Full version: Rara Växter.com
carren
Hejsan! Är helt novis på fröfirmor men jag bestält några luktärter från Rara Växter. Det är en vecka sedan men inte ett livstecken därför börjar jag undra lite, särskilt som jag gjort en förskottsinbetalning... De har ju något som kallas "Min sida" där mans ka kunna följa sin ordetr men där är det blankt. Mejl har skickats men inte besvarats.

Har de bara mycket att göra nu på våren när alla vill ha fröer eller? Någon som vet om de brukar vara bra?
Floppy
Jag har väntat i 1½ månad nu och har också förskottsinbetalat...

Har skickat ett mail...fick inget svar...
Skickade ett SURT mail...(skrev att jag var riktigt sur med stora bokstäver i ämnesrutan) å då fick jag svar...de hade haft fullt upp på Sthlm mässan och mina fröer hade inte kommit...

Nu har det gått en vecka och än har det inte hänt nått...
Väntar med spänning på att en till beställning ska komma...men från Wennbergs...de skyller på vädret och det kan jag ta...för därifrån väntar jag sticklingar... tongue.gif

Så du får nog vänta ett tag du också.... sad.gif ...men jag tror nog inte att jag vill beställa ifrån Rara Växter nå mer... sad.gif

CITAT
De har ju något som kallas "Min sida" där mans ka kunna följa sin ordetr men där är det blankt.

Det är lika på min sida... mad.gif sad.gif
adrian
CITAT (Floppy @ 05-04-2006, 13:10)

Skickade ett SURT mail...(skrev att jag var riktigt sur med stora bokstäver i ämnesrutan) å då fick jag svar...de hade haft fullt upp på Sthlm mässan och mina fröer hade inte kommit...

Väntar med spänning på att en till beställning ska komma...men från Wennbergs...de skyller på vädret och det kan jag ta...för därifrån väntar jag sticklingar... tongue.gif

Så du får nog vänta ett tag du också.... sad.gif ...men jag tror nog inte att jag vill beställa ifrån Rara Växter nå mer... sad.gif

CITAT
De har ju något som kallas "Min sida" där mans ka kunna följa sin ordetr men där är det blankt.

Hejsan!
Jag var på samma mässa som de (örebromässan) och talade med dem i söndags.
De skulle hem och börja med luktärterna sade de till mig, det var tydligen fullt upp med det...smile.gif.

Jag har ingen aning o vad luktärter är men jag såg inlägget och tänkte jag kunde svara på detta.

Så de håller nog på med detta i denna sekund.
adrian
CITAT (Floppy @ 05-04-2006, 13:10)

Så du får nog vänta ett tag du också.... sad.gif ...men jag tror nog inte att jag vill beställa ifrån Rara Växter nå mer...  :(

CITAT

Hejsan!
De skulle hem och börja med luktärterna sade de till mig, det var tydligen fullt upp med det...smile.gif.

Jag har ingen aning o vad luktärter är men jag såg inlägget och tänkte jag kunde svara på detta.

Floppy
CITAT (adrian @ 05-04-2006, 15:05)
Hejsan!

Jag hade inte beställt luktärter utan pelargonfrön... sad.gif
men det var ju bra för 'carren' att hennes är på 'G'... smile.gif
Merlin
De har nog massor att göra och problem med sina leverantörer! En del av de frön jag beställde var slut när jag beställde i början av februari och jag fick den sista leveransen (stevia) för bara några dagar sedan.
Index_67
Jag skickade efter många fröpåsar från dom - men jag fick mina ca 2veckor efter ??!! unsure.gif
Floppy
Carren och alla andra som beställt ifrån dem...har ni fått erat än?

Jag börjar bli lite less nu... mad.gif ...
Hur sent kan man så pellisar????...för det var det jag hade beställt...börjar bli lite orolig nu att jag inte ska hinna så dem... sad.gif
Helen i Piteå Zon 5
Jag brukar fröså mina Pelargonier redan i januari så att dom hinner bli något till sommaren.... /Helen
Floppy
Ja du ser.... sad.gif
Beställde och betalade den 21 februari å har fortfarande inte fått dem... mad.gif

Är det inte så att det börjar bli lite sent nu?...vill ju att de ska hinna blomma i sommar
Merlin
Kan du inte reklamera köpet? Det är ju ohållbart att man ska få vänta så här länge..... mad.gif
Index_67
Jag tycker att du skall ringa till dom direkt och prata - då kan dom inte komma undan med ett mail...Det skulle jag absolut ha gjort ,hoppas att du får en bra kompensation för det.
mari_tres
Verkar som om jag hade tur då... jag fick mina fröer efter åtta dagar... tongue.gif
Caprice
CITAT (Floppy @ 11-04-2006, 16:14)
Ja du ser.... sad.gif
Beställde och betalade den 21 februari å har fortfarande inte fått dem... mad.gif

Är det inte så att det börjar bli lite sent nu?...vill ju att de ska hinna blomma i sommar

Ring !

Någonting måste ha gått galet... sad.gif
Mrs Badcrumble
Jag har också haft tur, fick mina på ca en vecka.

//Ina
Floppy
Jag har provat å ringa men möts bara av en telefonsvarare. Har skickat ett mail igen till dem och ifrågasatt hur länge man ska behöva vänta... mad.gif sad.gif

Ja nån kompensation tycker jag att man kan få...ja nån mer beställning från mig kommer de ju absolut inte att få....mad.gif
Även om just mina fröer är slut så kan de ju åtminstonde ringa eller maila och tala om det än att jag som kund ska behöva ringa 'förtielva' gånger eller maila dem 37tusen gånger... mad.gif ...mycket besviken...man kan ju få ett erbjudande att avbeställa och att de betalar tillbaka det man har betalat in till dem...
...ge MIG valmöjligheten om jag vill ha kvar min beställning eller om jag vill ha nått annat eller pengarna tillbaka...jag är ju, tro det eller ej, faktiskt vuxen och jag tror att jag kan klara av det valet själv... tongue.gif laugh.gif

Men som jag skrev tidigare när är det sista chansen att så om man vill att de ska blomma i sommar??? det är doftisar om det har nån speciellt betydelse...
Lady Hamilton
ohmy.gif Ärligt talat Floppy......................
NU har du varit mer tålmodig än vad något företag kan kräva!
Du skall begära pengarna tillbaka BUMS!! Hota med Sverker på Plus eller vad som hellst. Så här får absolut inte företag uppföra sig mad.gif
Minns för några veckor sedan att det var problem med något annat företag ( unsure.gif tror jag) men det "redde" upp sig tiil slut
Floppy
CITAT
ohmy.gif Ärligt talat Floppy......................
NU har du varit mer  tålmodig än vad något företag kan kräva!
Du skall begära pengarna tillbaka BUMS!!  Hota med Sverker på Plus eller vad som hellst. Så här får absolut inte företag uppföra sig  :angry:

Jo jag hade mer än gärna gjort det men problemet är att jag har inte hittat nått annat företag som säljer frön till doft pellisen som luktar kanel... är tokig i kaneldoft...
CITAT
Minns för några veckor sedan att det var problem med något annat företag ( unsure.gif tror jag) men det "redde" upp sig tiil slut

Jo det stämmer det var företaget som hette Fröhuset.... jag ringde ju konsumentombudet och de rådde mig att skicka ett mail om att jag sa ifrån mig min beställning och DÅ hörde de minsan av sig...man måste 'hota' lite med att man har varit i kontakt med konsumentombudet...men de tog bort min beställning...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon