Full version: Flitiga lisapelare
Leia
Fick syn på Pejharens (oj blev nog stavfel, tror jag..) pelare med flitiga lisa. Hur vattnar man den? Har man hål upptill eller?!
Ska prova länka...
blompelare
Leia

Ingen som vet?
Lady Hamilton
Jag har inte sett exakt denna modell men liknande och den innehöll jord "uppifrån o ned". Så på den funkade det med att vattna uppifrån, jorden inuti blev då blöt
Leia
Ja, jag misstänkte att det var så. Det var bara det att jag inte tyckte att det såg ut som något hål upptill.
Lady Hamilton
Men det verkar onekligen som att det växer där smile.gif Och då måste det ju även finnas jord där
Leia
CITAT (Hamilton @ 08-04-2006, 11:15)
Men det verkar onekligen som att det växer där smile.gif Och då måste det ju även finnas jord där

Det har du rätt i! biggrin.gif
Margaretha
Jag har tröttnat på jordgubbar i jordgubbstunnan från Willab trädgård, så förra sommaren fick den också vara "pelare" - nåja!- med flitiga lisa.

Det fungerade inte för mig med vattningen med jordgubbarna, men gick jättebra med lisorna. Den är ju utrustad med ett rör med hål som ska stå i mitten och genom vilket man vattnar.

Fast sniglarna var lite för intresserade - tyvärr! Annars var det väldigt lyckat! wub.gif
Anki på Öland
Har just fått (och petet ner) frön från 5-6 olika Flitiga Lisor. Finns det månne ett Lisa-träsk man kan falla i också nu när man redan ligger i pelargonträsket............ laugh.gif laugh.gif
Anki
Leia
CITAT (Anki på Öland @ 16-04-2006, 10:42)
Har just fått (och petet ner) frön från 5-6 olika Flitiga Lisor. Finns det månne ett Lisa-träsk man kan falla i också nu när man redan ligger i pelargonträsket............ laugh.gif laugh.gif
Anki

Det finns det alldeless säkerligen!
Problemet är bara att de till skillnad mot pellisarna vill ha det lite fuktigt, och jag är så bra på att glömma det där med vattning sad.gif
Men ofta tar de sig även om de börjat sloka! smile.gif
Anki på Öland
CITAT (Leia @ 16-04-2006, 12:54)
CITAT (Anki på Öland @ 16-04-2006, 10:42)
Har just fått (och petet ner) frön från 5-6 olika Flitiga Lisor. Finns det månne ett Lisa-träsk man kan falla i också nu när man redan ligger i pelargonträsket............  :lol:  :lol:
Anki

Det finns det alldeless säkerligen!
Problemet är bara att de till skillnad mot pellisarna vill ha det lite fuktigt, och jag är så bra på att glömma det där med vattning sad.gif
Men ofta tar de sig även om de börjat sloka! smile.gif

Aj då... då var det kanske ingenting för mig sad.gif då lever dom nog inte så himla länge.......
Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon