Full version: SMS via datorn
adamos
För drygt en vecka sedan så upphörde Telia med tjänsten att skicka 4 gratis sms från datorn, tänk att inget får vara gratis mad.gif Är det någon av er som kanske har tips på någon site där det fortfarande går att sms:a gratis via dator?
Mikaela
Jag skickar via "smslandet".

Mvh Mikaela
Caprice
Hmm... har inte Telia ngt abonnemang där man skickar gratis sms samt mms nu...?
Rossi
CITAT (Caprice @ 05-04-2006, 14:57)
Hmm... har inte Telia ngt abonnemang där man skickar gratis sms samt mms nu...?

Nja, gratis och gratis .... Du får ju betala en månadskostnad så gratis vet jag inte om jag vill kalla det för.

Däremot så får alla som har Telia som operatör till mobiltelefonen - kontantkort eller abonnemang - skicka gratis MMS på torsdagar t.o.m. sista augusti.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Och varför skall allt vara gratis? Man får väl låta bli det man inte har råd med

Elisabeth
pinhead
som dom brukar säga *gratis är gott* vissa söker gratis o vissa söker sånt som kostar . alla är vi olika . ibland söker jag gratis sms med , kan bero på lördag kväll inga pengar i mobilen så inge fel i o söka gatis . dom tjänar så mycket på mobilerna iaf . så kan vara roligt o blåsa dom på nån krona/öre

sökte en tjänst angående betalsms . ena stället 2000 per år/och 300 kr i månaden . men efter 5 min sökandes hitta ja en som var mer eller mindre gratis . dom tar 10 % av inkommande sms
Pirum
Ett problem är att exv Halebop och Telia haft gratisSMS för att locka till sig kunder. Åtminstone var det en av sakerna som fick mig att kolla in Halebop för flera år sedan. Sedan dess har Halebop tagit bort gratis-SMS och höjt helg/kväll-priserna, men sänkt priser på dagtid och till mobiler utanför Telias nät. Dessa försämringar har gjort att jag lämnat Halebop. Telia har också haft diverse gratistjänster som försvunnit, exempelvis SMS. En annan tjänst som försvann var möjligheten att skicka e-post via SMS. Inget man behöver idag, när de flesta mobiler stödjer e-post, men när det försvann så var det en klar begränsning för mig.

Alltså, klart man inte kan begära saker ska vara gratis, men om de är gratis eller billiga och sen försvinner eller blir dyrare, då blir man ju lite putt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon