catlady
Är det någon därute som vet vilka av dessa jag inte borde flytta ut på balkongen i söderläge zon 1?
Chili, clementin, aster, spikklubba, belladonna, salvia, stor vaxblomma och stormhatt.
Fenja
I princip så kan alla vara ute. Men du måste av härda dem noga innan du ställer ute dem och risken för frost bör vara över innan du gör det. I någon mån kan växterna skyddas med fiberduk.
Mvh
Fenja
catlady
Jättebra! Jag har så många växtplaner för min lilla balkong att vi inte kommer kunna sitta där i sommar... blink.gif
Carex
aldrig har väl någon sagt att man ska kunna sitta på den! laugh.gif kravet är väl att det ska finnas så att man kommer fram till alla plantor med en vattenkanna;)
Alexander-VG-zon3
frost faran är väl över nu i stora delar av skåne . upp till zon 2 bler det nog ingen frost mer vi har inte haft frost på 3-2veckor wub.gif wub.gif
Biggan_
CITAT (flaxss @ 06-04-2006, 00:04)
frost faran är väl över nu i stora delar av skåne . upp till zon 2 bler det nog ingen frost mer vi har inte haft frost på 3-2veckor wub.gif wub.gif

Jo du flaxss, visst är det frostrisk! När jag skulle köra hem från jobbet i tisdagskväll vid 22-tiden fick jag skrapa rutorna på bilen och det var halt på vägen. Bor i Lundatrakten.
Alexander-VG-zon3
japp i natt var det faktist ända ner till minus -1c sorry tongue.gif tongue.gif
men markfrost har vi ju eller kna få på natten men markfrost är inte lika farligt som luftfrost . men om det är -1c under natten så tror jag inte det är nån fara ändå wub.gif wub.gif
catlady
Vi flyttar till lägenheten med balkong om två veckor, då räknar jag med att kunna börja härda av! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon