Full version: Silikon?
Anna Maria
Vi tnkte glasa vxthuset nsta vecka men det r ju s kallt! Tror ni man kan jobba med silikon nr det bara r kanske 5 gradet p dagarna, fster det? Eller mste jag vnta till sommarlovet...?
Det KAN ju bli varmare nsta vecka, men det har jag slutat tro nu. Det blir nog aldrig vr...

Maria utanfr Enkping
Anna Maria
Hej alla som INTE har silikon i sina vxthus...?
Vi kr nog p glasning nd, fast det visst inte ska bli s mycket varmare n nu - ca 3-5 p dagarna, ntterna vgar jag inte tnka p...
Men visst knns det lite oroligt, bst vore ju om vi hann hela huset klart p en dag s vi kan kra vrmeflkten p natten fr extra vrme. Men det kanske vi inte gr, har ingen aning om hur det r att silikona. Enda erfarenheten r ttning av ett akvarium - ALLA hade vi silikon p oss hr och var... jag, maken och barnen...

Maria
maloppa
Slapp silikon eftersom jag hade gummilister till mitt vxthus, lite knixigt innan man fick till det men sen gick det som en dans. Kolla med en frghandlare vad som krvs fr minsta temperatur fr silikon, sjlv har jag ingen aning.

Lycka till!
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon