Anna Maria
05-04-2006, 17:24
Vi tänkte glasa växthuset nästa vecka men det är ju så kallt! Tror ni man kan jobba med silikon när det bara är kanske 5 gradet på dagarna, fäster det? Eller måste jag vänta till sommarlovet...?
Det KAN ju bli varmare nästa vecka, men det har jag slutat tro nu. Det blir nog aldrig vår...
Maria utanför Enköping
Anna Maria
06-04-2006, 21:07
Hej alla som INTE har silikon i sina växthus...?
Vi kör nog på glasning ändå, fast det visst inte ska bli så mycket varmare än nu - ca 3-5° på dagarna, nätterna vågar jag inte tänka på...
Men visst känns det lite oroligt, bäst vore ju om vi hann hela huset klart på en dag så vi kan köra värmefläkten på natten för extra värme. Men det kanske vi inte gör, har ingen aning om hur det är att silikona. Enda erfarenheten är tätning av ett akvarium - ALLA hade vi silikon på oss här och var... jag, maken och barnen...
Maria
maloppa
09-04-2006, 19:38
Slapp silikon eftersom jag hade gummilister till mitt växthus, lite knixigt innan man fick till det men sen gick det som en dans. Kolla med en färghandlare vad som krävs för minsta temperatur för silikon, själv har jag ingen aning.
Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.