Full version: Gunilla Carlsson
AnitaO
Så sitter då en politiker åter igen och gör avbön efter att ha hottat upp sin deklaration.
"Jag borde vetat bättre" .... Mmmm ... det är vi ju i alla fall eniga om.

Lär dom sig aldrig??

En person som är påtänkt som utrikesminister i en borgelig regering vet alltså inte
att man inte få dra av kostnader för kabel-TV och kläder i sin deklaration.

Och dom ska vi ge förtroendet att ta ansvar för landets utrikespolitik?
Nää .... inte om jag får bestämma mad.gif
krellus
Det är svårt att hitta en politiker som är 100% hederlig om man säger så... oavsett partifärg.

GP och hans gäng har trots allt strulat och fubbat under större delen av mandatperioden så inte lär jag överge borgarna för det här...
AnitaO
CITAT (krellus @ 06-04-2006, 07:47)
Det är svårt att hitta en politiker som är 100% hederlig om man säger så... oavsett partifärg.

GP och hans gäng har trots allt strulat och fubbat under större delen av mandatperioden så inte lär jag överge borgarna för det här...

Nej, det är nog inte partifärgen som avgör.
Tydligen är det nån mekanism som finns genom alla led.
Från moderater till vänsterpartister. Vem minns inte Gudruns deklaration blink.gif

Jag uppfattar det som nån konstig inställning där man sätter sig själv över lagen.
Se bara på direktörerna i våra stora företag ....
Jag gör som jag vill, lagen får andra följa.
Mycket vill ha mer?
krellus
Absolut... mycket vill ha mer! Så är det nog ofta...
Kathy
Så länge politikerna inte använder sig av symboliskt ledarskap, så länge kommer politikerföraktet att existera.
Sen funderar politikerna över varför inte fler unga människor vill bli politiker?? wacko.gif
Liselotte i zon 3
SUCK säger jag bara nu får det väl snart räcka....skulle det vara en vanlig liten människa skulle et bli stora "bilan", men bara för att man är politiker så skall man "bara kunna be om förlåtelse" blink.gif ..och hon skall fortfarande ha sin riksdagsplats kvar wacko.gif blink.gif .

Men man kanske skall försöka göra avdrag för allt man måste ha NU när odlingssäsongen kommer eller? laugh.gif Vem vet det kanske går igenom. laugh.gif laugh.gif

Liselotte i zon 3
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag säger bara att dom flesta politiker har tappat verankring i verkligheten, det är dom och så sedan vi som bara skall vara tyst och betala
*Felix matte*
Det borde vara ett krav att politiker jobbat i det verkliga livet innan de
sätter sig i riksdagsbänkarna och fantiserar och beslutar om hur vi andra ska ha det .

Håller med om att de flesta nog tappat all verklighetsförankring.
Ofta vet de ju inte ens om vad de röstar om eller vad de själv röstade på.

Det går liksom per automatik...inte så noga att hålla reda på allt. sad.gif mad.gif
Pirum
Nåja, damen var iaf inte nolltaxerare som en del andra rikemän vi haft i riksdagen. Men det är väldigt underligt hur korkade de är. Varför riskera sin politiska karriär över sådant här? De är ju redan gravt överbetalda (eller underbeskattade) och behöver inte mygla till sig mer pengar egentligen.
AnitaO
CITAT (Liselotte i zon 3 @ 06-04-2006, 09:31)
Men man kanske skall försöka göra avdrag för allt man måste ha NU när odlingssäsongen kommer eller? laugh.gif Vem vet det kanske går igenom. laugh.gif laugh.gif

Exakt ...
Vi kan yrka avdrag för lökar, plantjord och trädgårdsredskap laugh.gif
AndreasBlomquist
Nåja, visst var det otroligt klantigt gjort men till skillnad från topparna hos Socialdemokraterna som hela tiden gör fel (Ringholm, Sahlin, G Persson & Co.) så erkänner Gunilla rakt av att hon gjort fel och tar konsekvenserna av det, genom att avgå från sina politiska uppdrag. Bra mycket mer rakryggat än sossarna som hamnar i liknande sitsar som helst skyller ifrån sig på revisorer, pressen och alla som jobbar under dem.
AnitaO
CITAT (AndreasBlomquist @ 06-04-2006, 16:09)
Nåja, visst var det otroligt klantigt gjort men till skillnad från topparna hos Socialdemokraterna som hela tiden gör fel (Ringholm, Sahlin, G Persson & Co.) så erkänner Gunilla rakt av att hon gjort fel och tar konsekvenserna av det, genom att avgå från sina politiska uppdrag. Bra mycket mer rakryggat än sossarna som hamnar i liknande sitsar som helst skyller ifrån sig på revisorer, pressen och alla som jobbar under dem.

Jo, något mer rakryggad har hon ju varit.
Fast nog tusan har hon skyllt ifrån sig också.
För mycket att göra o.s.v.
Om man inte klarar av p.g.a tidsbrist så borde man ju göra får få avdrag i stället .....
För då hinner man väl inte sortera kvitton och sånt?
Nu skulle hon ju få hjälp att deklarera framöver från partiet.

Steffo Törnqvist frågade henne i morse om det fanns andra konsigheter i tidigare deklarationer.
Hmmm ... harkel ... hmmm ... rolleyes.gif
renate
Varför inte anlita en revisor till sin deklation?råd har hon väl.
Det får vi om vi inte klara av deklarationen.
Det myglas och fifflas till höger och vänster.
Inte försöker väl jag att dra av digital tv bredband mm frå skatten,det är bara löjligt,hur dum får man vara.
Vi "vanliga" får då inte undanhåller en enda kr från skattemyndigheten"staten" mad.gif
Rapchic
jag tror att efter ett tag blir folk galen (eller vad man nu kan säga) av makten dom får och tror att dom kan komma undan med vad som hels....
man borde få sitta kortare period och apolut inte så länge som göran
Hannele
CITAT (AndreasBlomquist @ 06-04-2006, 15:09)

Ja, det måste man hålla med om, mycket rakryggadt.
*Felix matte*
CITAT (AndreasBlomquist @ 06-04-2006, 16:09)

Nja wink.gif vet väl inte om hon är speciellt rakryggad heller... stannar kvar som vice ordf i moderaterna och skyller på tidsbrist osv... vägrar svara på frågor.
Påstås ha fuskat medvetet mm

Toppmoderat skattefuskade
Pirum
Hon har sannolikt fått ultimatum från övriga i partiledningen, avgå från flera uppdrag eller sparkas ut helt. Enklare att avgå om man inte är minister.
(Ovanstående är inte tänkt att försvara socialdemokratiska snedsteg, jag är inte speciellt förtjust i Godsägar Perssons politik heller)
AnitaO
Ja, ja ....
Läste idag att hon har jobbat 10 år som ekonomichef och revisorsassistent.
Så där väldigt oskyldig är hon nog inte rolleyes.gif

Håller inte att skylla på att man har mycket att göra.
Hon har ju uppenbarligen haft tillräckligt med tid att rota i gamla kvitton i alla fall.
zaaritha
Jag är ju en negativ människa, tyvärr--men politiker; de litar då inte jag på ett dugg, vad det än gäller! sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon