*Felix matte*
Ja så var det dags igen att "titta på" om vi ska ta ett till odjur att leva gott i Svenskt fängelse.

Lemlästaren

Min personliga åsikt är att han borde stoppas ner i någon grotta
och så skulle man skotta igen ingången mad.gif
Annlo
Svar: NEJ! Det vill vi inte ha.... mad.gif Han kan gott avtjäna sitt straff i sitt hemland vilket skulle betyda ett betydligt värre straff och något han förmodligen förtjänar... sad.gif
AnitaO
Pyttsan!
Släng honom i samma fängelsehålor som hans meningsmotståndare fått sitta i mad.gif
Betty
Håller med er, finns ingen anledning att han ska behandlas bättre än de offer som finns på hans brottslista.
1 Terrorism
2 Mord
3 Grova fysisk och mentala övergrepp, särskilt mord
4 Våldtäkt
5 Sexslaveri och andra sexbrott
6 Nidingsdåd mot personlig värdighet
7 Grova fysiska och mentala övergrepp, särskilt grym behandling
8 Andra inhumana aktioner
9 Utnyttjande av barnsoldater under 15 år
10 Slaveri
11 Plundring
Inbördeskriget i Liberia startades av Charles Taylor 1989 och pågick med kortare avbrott till 2003. Över 200 000 människor dödades och över en miljon flydde sina hem." mad.gif
gunvor
Svenska fängelser har väl ett gott rykte utomlands.
Men vad jag funderar över - betalar deras resp länder för mat o logi till svenska myndigheter - det kan väl inte vara meningen att vi skall bjuda på det?
*Felix matte*
Det är nog vi som via skattsedeln betalar deras vistelse...tyvärr sad.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Agneta precis vad jag tänkte på, tårta på födelsedag.......
*Felix matte*
Personligen skulle jag stänga av all ventilation
och tårta skulle definitivt inte bli tal om...
istället skulle de ständigt påminnas om vad de gjort.
Morgon, middag och kväll skulle de tvingas läsa och se på bilder
från alla hemskheter de begått.... också se och lyssna
på videoinspeln med drabbade, offer för deras vidriga tortyr.
Även väckas varje natt för att gå igenom materialet. mad.gif
Pirum
Oftast är det väl bäst att sånt här slödder får dömas av dem han förtryckt, MEN, om vi ska ha exempelvis FN-tribunaler osv så måste FNs medlemsländer vara beredda att ställa upp med fängelse om så krävs. FN tillämpar ju inte dödsstraff. Givetvis bör då FN betala. Jag skulle gladeligen förresten ställa upp med skattepengar om herrar Krigsförbrytare Blair och Bush, Clinton, Putin etc fick sina rättmätiga straff smile.gif

Det finns förresten enligt SÄPO många krigsförbrytare i Sverige redan, förmodligen sitter många i fängelse för andra brott, andra kan vi inte göra något med eftersom de riskerar dödsstraff om vi skickar hem dem. Ett dilemma det där, det vore nog bra om FN kunde få bättre rutiner för att döma sådant avskum.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon