emmsing75
Så fort snön försvinner och tjälen går ur har jag tänkt gräva en ny rabatt på framsidan där jag vet att jorden är väldigt lerig. Min tanke är att man gräver kanske ca 40 cm djupt och fyller på med grus längst ner och sen blandar plantjord med köpe-kogödsel (typ från Plantagen eller nåt) ch kanske lite solmull men jag är också lite inne på att blanda i lite fallna löv o annat komposterbart men funkar det? Dvs kommer de att brytas om de ligger nergrävda eller behöver de mer syre?

Om man gör som jag har beskrivit här, kommer man då att få ett bra växt ställe som håller sig lerfritt ett tag framöver eller bör jag göra på nåt annat sätt?
Fenja
Har du lerjord så är löv toppen! Kör över dem med gräsklipparen några gånger så bryts de ner snabbare. Du behöver bara mylla dem ytligt, maskarna gör resten!
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon