Full version: våren
pinhead
kommer våren nu ? sol idag för första gången på veckor , bara gråmulet o snöat . längtar efter våren så trädgården börjar komma fram . vilka har vår nu då?
Lars-Olof Arvids
Igår hade jag vår, men inte idag. I morse var det frost och nu snöar det. Men förhoppningsvis är vinterns återkomst bara tillfällig - snödroppar och krokus blommar för fullt, koltrastar. bofinkar, lärkor m fl sjunger för fullt, myrorna har vaknat på en stack o s v. Det är som det brukar vara i april!

Olle
Liselotte i zon 3
Just nu känns det som riktig vår ...fåglarna drillar, snön smälter då solen skiner för fullt och här och där har krokus, snödroppar m.m kommit upp.

Liselotte i zon 3
renate
Vår men inget vårväder här.Det har snöat,visserligen slask men ändå,nu regnar det.Snödroppor har jag massor,krokus har jag inte sett än,och lärkor?hur låter de?det lär jag mig aldrig.Bofinka och koltrastar har jag med även domherrar har hittat hit till slut.
Rapchic
jag tycker det är vår här, fast det är typ en halvmeter snö...
man känner det på lukten
andersen
CITAT (Rapchic @ 06-04-2006, 16:50)
jag tycker det är vår här, fast det är typ en halvmeter snö...
man känner det på lukten

Ja hundskiten ligger i drivor, märkligt att hundägarna tror att det syns ej i snö, men hur var det nu jo det som göms i snö kommer upp i tö.
gunvor
Riktigt skitväder i dag - men trots det en timme med trädgårdsstädning - gamla löv o gammal gräs m m ( hundskit icke att förglömma) men jag hittade påskliljor som var på väg upp!!
Dom blev nog glada av att bli av med löv och gammalt gräs.
Hannele
CITAT (pinhead @ 06-04-2006, 11:05)
kommer våren nu ?
Ja, det gör det, men datum är inte bestämt. smile.gif

Lite har det hänt sista veckorna..
Merlin
Här blommar vintergäck och snödroppar längs med huset men snön ligger ännu kvar på gräsmattan.....och skatorna har byggt ett jättestort bo i björken utanför mitt arbetsrum! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon