Alpiner i Halmstad
06-04-2006, 12:48
Vi håller på att lägga upp en serie bilder med växtbeskrivningar på en nyskapad hemsida.
Hur fungerar bilderna på Er dator? Vi har ju olika mottagningsmöjligheter och skärmstorlekar.
Små ormbunkar i vår trädgård.Tacksam för synpunkter.
Bernt
Oj vilka vackra bilder! Tack för titten!
Hos mej funkar det perfekt. Fast jag sitter iofs på jobbet med racerbredband och en 19" superskärm.
Fint var det hur som helst!
/Stina
Blomstertanten
06-04-2006, 12:51
Åhhhhhhhhhh, vilka läckra bilder !
Jättefina !!!!!!!!!!
SNYGGT!! Bra uppbyggt och snabbt! Bara ++++++++ från mig.
Mvh
Fenja
Kära nån!

vad otroligt vacker trädgård....*drömmer om sommaren*
Bilderna funkade jättebra! kanonfin skärpa på de allra flesta bilder!
En liten petitess...
Det fattades "snabbval" längst ner på trädgårdssidan...? Det fanns på de flesta andra sidor så jag antar att det kommer där också?! Men ibland blir man ju hemmablind!
Funkar utmärkt här med,fina bilder som vanligt Bengt.
Jättefin hemsida.
Funkar super hos mig med...sitter också på bredband eller rättare sagt ADSL...17" skärm...
Mycket fina bilder...klara bilder... väldigt överskådligt... bara +++++ från mig med...
Lady Hamilton
06-04-2006, 13:44

Åh! Vilka underbara bilder. Ni har verkligen lyckats BRA!
Kanonfint!!!
Har också en liten petitess-kommentar; Ormbunkarna hade det vetenskapliga namnet ovan bilden, och det svenska inunder. Mycket tydligt och bra.
Kollade på ex.vis Gentianan (drägel-bilder) och där fanns inget svenskt namn, utan det vetenskapliga upprepades även under bilden.
Snöflinga
06-04-2006, 16:12
OJ säger jag bara

Helt fantastiskt.... hur stor är trädgården och vilket jobb ni måste ha lagt ner ....... Imponerande
Alexander-VG-zon3
06-04-2006, 16:18
super fin trädgård även på mig här funkadde allt jätte bra jätte snygga bilder
Rapchic
06-04-2006, 16:19
hjälp vad fina bilder
ewa zon 3
06-04-2006, 16:56
Här ser det också bara bra ut. ADSL och 17" plattskärm
Får man fråga vilken kamera du/ni använder?
/Ewa
Ophelia
06-04-2006, 17:16
Bodenblomman
06-04-2006, 17:24
Mycket fint att se på. Bilderna funkar även här i Boden.
/ Susanne
fruberglund
07-04-2006, 16:55
Funkar bra här också.
Fast i avdelningen vår trädgård är texten inte i mitten som på de andra sidorna utan vänsterställd.
Jättefina bilder och fin sida!
Men WOW!! Snygga bilder och vilken trädgård sen! *avis som bara den*
Alpiner i Halmstad
08-04-2006, 17:21
Tack för lovord och synpunkter.
Vi kommer framledes att ange det vetenskapliga namnet ovanför bilden och svenskt namn med text under.
Texten kommer också att vara centrerad.
Vi visar några nya trilliumbilder.
Har någon orkat titta på vårtförsök till växtbeskrivning i tabellform?
Hemsidan under utformning.M.v.h. bernt
sidan uppförde sig perfekt i början, sedan tycktes den själv vilja välja vad jag skulle titta på, klickade på krukväxter och fick se bilder på "vår trädgård" och liknande. Jag är ganska intresserad av fotografi och håller på mycket med bildbehandling, kalibrerar min skärm osv. så själva fotodelen var det mest intresanta för mig. Själva kompositionen är väldigt bra, MEN vissa färger är väldigt grälliga och nästan självlysande, den på roten var lite grådaskig. Men annars väldigt fina bilder!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.