Full version: Kritik Tack!
Sunesetter
Hej!

Jag skulle bli väldigt glad om ni som vill och har lust, tar och tittar på vår sida och ger oss saklig kritik på design, innehåll och annat nyttig information.

Detta är väldigt viktigt för oss då vi gärna vill att sidan ska fungera för att så många som möjligt ska ha glädje av den. Tanken är ju att det ska bli ett litet uppslagsverk som riktar sig både till glada amatörer och de mer erfarna.

Det är ju fortfarande mycket information som saknas men det är därför vi vill ha in kritik mot grundstrukturen på sidan så man slipper göra om 1000 sidor istället för 200...

Så sätt igång och ös in negativt eller positiv kritik, skicka PM eller svara på denna tråd.... tongue.gif ohmy.gif biggrin.gif

Tack för ordet och att ni tar er tid!

Hälsningar

Marcus C
AnitaO
Jag kikade på resesajten ....
På förstasidan där det ska vara klickbara bilder så syns bara ett rött kryss hos mig.

Navigeringen skulle bli lättare i mina ögon om det var en lite annorlunda struktur på länkarna.
Att det var länkar för flyg, hyrbil, hotell o.s.v. på samma sätt som väder, valuta, visum ....

Även senaste uppdateringar skulle jag lägga som en länk i vänstermenyn.

Sen tror jag det är viktigt att länkskafferiet är väldigt innehållsrikt.
Alltså att man bemödar sig med att verkligen länka till många flygbolag m.m.

Länkar till UD:s sidor till fakta om olika länder skulle nog vara bra.
Där finns mycket annan typ av fakta som kan vara bra.
Särskilt om man reser utanför Europa.
Sunesetter
Tack Anita för värdefulla åsikter!

Ni andra får gärna fortsätta, det är precis sådant här jag vill få in!

Kanon!
pisanggoreng
Jag tittade som hastigast på resesidan... grått är inte den första färg jag vill se när
jag tänker på resor och semester. Jag hade valt lite roligare färger.

smile.gif

Tillägg: undrar också var man ska diskutera länder i forumet som inte har fått en egen
avdelning. Kanske varje världsdel också behöver en "allmänt om resor i (tex) Asien."
Björken
Jag för min del gillar skarpt den gråa färgen på sidan, men kanske inte den gröna färgen lika mycket. För mig är det viktigt att det är vilsamt för ögat i stället för skarpa färger.

På min dator kommer det bara upp bild på Sydamerika.

Jag håller med Anita att länkarna bör se ut likadana allihop, annars blir det ett rörigt intryck.
AnitaO
CITAT (Björken @ 07-04-2006, 12:53)
Jag för min del gillar skarpt den gråa färgen på sidan, men kanske inte den gröna färgen lika mycket. För mig är det viktigt att det är vilsamt för ögat i stället för skarpa färger.

Ha, ha ....
Tänkte exakt detsamma.
Behåll gärna dom gråa tonerna och bort med det gröna smile.gif
Sunesetter
Anita och Björken!

Vad har ni för webbläsare?
AnitaO
CITAT (Sunesetter @ 07-04-2006, 17:27)
Anita och Björken!

Jag har Explorer 6.0
fruberglund
Håller med om den gröna färgen, en mildare/dovare färg skulle göra sig bättre, den här sticker till i ögonen.

Några av bilderna på förstasidan funkar inte. Har inte kollat vidare utan bara kollat på förstasidan än så länge.

Blomsidan ser fin ut men jag gillar inte att den kommer i högerkant på min dator (fast det gjorde den visst bara i Netscape).

Jag kör med Netscape 7.2 och Explorer 6.0 (i nödfall, gillar inte Explorer)
Björken
CITAT (Sunesetter @ 07-04-2006, 16:27)
Anita och Björken!

Jag har Mozilla Firefox.
AnitaO
Kom på att det kanske skulle bli snyggt att byta ut det gröna mot marinblått t.ex.
Tänker på havet ... borde väl matcha bilden smile.gif
Sunesetter
Tack för er kritik!

Det är just detta som är bra att få in, saker som man inte vet inte funkar och så.

Vad det gäller färgerna så är jag medveten om att den sticker ut lite den gröna, men det var de som var tanken. Har gjort en i i mörkrött och orange också. Kommer byta mellan dem sen. Kanske ska lägga till en i marinblå också då...

laugh.gif wacko.gif laugh.gif

Hälsningar

Marcus
Elisabeth-Västkustkolonisten
Skall man bara kolla utseendet eller även innehållet?

Var nämligen igår på resesidan, eftersom jag just nu letar efter en flygresa samt hyrbil.

Elisabeth
Sunesetter
Även innehållet om ni har bra förslag. Eftersom resesajten bara varit uppe en vecka och jag håller på och fylla den med information är det risk att mycket innehåll saknas... tongue.gif

Har ungefär 15 företag på vänt just nu för att lägga upp med loggor, jag kommer göra om länkdelen så att man snabbar hitttar det man söker..

Hälsn.

Marcus
Sunesetter
Hej,

Nu har jag gjort om en del och hoppas det blivit bättre. Har fortfarande en del ändringar kvar men går sakta framåt..

biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
bilderna funkar bra i mozzila eller hur det satvas . sen den gråa havet skulle avrit i färg hadde set mysigare yt eller nåt som gör att man skkulle vilja längta till bilden ingen längtar till gråtthav känns det för min del . och dne gröna färgen skulle nog blivit snyggare men nån blånyans som nån sa inann . annars så är dne bra ^^. sen på blomstersidan eller den kankse det hadde varit roligt med en album sida där medlem och andra kna lägga upp olika bilder både på inredning,växter m.m även dom som är fotointreserda kan lägga upp typ bara ett förslag som ett almänt album där man kan ksapa som på odlas typ . fast dte tar kankse mycket plats men bara som ett förslag även på ressdian hadde det varit roligt oom man såg resbilder från olika folk som rest wub.gif wub.gif
Sunesetter
Hej Flaxss!

Tack för dina åsikter. Album finns redan både på restokig och blomtokig på forumdelen. Funkar precis som här på odla fast med mer finesser.

När det gäller fotosidor i övrigt så finns ju växtbiblioteket för folk att skicka in bilder till. Detta kommer även komma under inredningsdelen sen när den tas i bruk.

Hälsningar

Marcus C
biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Sunesetter @ 09-04-2006, 12:38)
Hej Flaxss!

Tack för dina åsikter. Album finns redan både på restokig och blomtokig på forumdelen. Funkar precis som här på odla fast med mer finesser.

När det gäller fotosidor i övrigt så finns ju växtbiblioteket för folk att skicka in bilder till. Detta kommer även komma under inredningsdelen sen när den tas i bruk.

Hälsningar

Marcus C
biggrin.gif

oki då missade jag dom ^^
ska letaa upp det
fast det växtlexikonet är med öfr visa tänkte mer för sånna som gilalr att fota bilder wsom konst wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon