virrevarv
Hur är det man säger; Det ska böjas i tid, det som krokigt ska bli? tongue.gif

Jag har redan börjat dra ner min två och ett halvt-åring i fröträsket! laugh.gif

Jag tror det ska finnas någon stackars Fjärilsblomster där någonstans, det blev tillräckligt många plantor i alla fall!

Den perfekta barnvakten;
*Ge ditt barn lite jord.
*En eller två små krukor.
*En tesked att gräva med.
*Och ladda dammsugaren med en ny påse!

Och du kan lugnt så eller skola om lite plantor och samtidigt göra nåt tillsammans med barnet! Vill barnet så, häll lite grovkroning sand i en tom fröpåse och barnet kan så för glatta livet.

Givetvis funkar inte sandtricket på lite äldre barn som faktiskt förstår att där kommer en blomma ur ett frö men än så länge funkar det på min son.. Jag bytar ut hans krukor som han sått sand i mot en av mina riktiga sådder så blir allt frid och fröjd!

Jag lovar! Det funkar perfekt!! laugh.gif

Ha det gott idag!!
Eva i Skåne
Det blir nog en trädgårdsmästare av honom smile.gif wub.gif
jendah
underbart gulligt biggrin.gif

Men varför inte ge grabben några kärnor att så? smile.gif
Agneta z5-6
Vilken underbar x-hjälp du har.
andersen
Hmm det är väll inte barnarbete rolleyes.gif . Jag fick telefon idag från ett 8årigt barn som frågade om han fick ha en liten plät att så på.. det är härligt med barn som vill vara med i trädgården, tänker på pettson och findus.. det var visst något med att plantera köttbullar jag brukar fråga barnen om det kan vara något att plantera.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon