Full version: Rött hirs
Christoffer
Vart köper man rött hirs?
Tesa
Menar du pärlhirs..eller nåt annat?
Pärlhirs har jag själv odlat från frö, Weibulls tror jag...ifjol såg jag det även som plantor hos en del plantskolor..
Christoffer
Så det finns inte i storpack?
Jag pratade med en som gjorde en lätt hälsosam, alkoholhaltig dryck
som heter , och som ska vara gjort på hirs.
Jag tror att hirs säljs i fågelblandningar i djuraffärer, men pålitligheten
på de fröna är jag osäker på.

Jag tror att det ska vara rött/rosa hirs, men det kanske går bra med vilket ris som helst?

TONGBA
Tesa
Jag har köpt vanligt hirs i hälsokostavdelningen i vanlig livsmedelsbutik...men jag har aldrig kommit mig för att tillaga det.. rolleyes.gif Risenta tror jag...om det hjälper dig??
Christoffer
Ja, tack. Jag ska kolla upp det. Såg bara hirsflingor idag.
Christoffer
Har letat i invandraraffärer, i olika hälsokostbutiker, i matvaruaffärer, men hittills bara hittat hirs i flingform... sad.gif
Tesa
KONSTIGT... blink.gif
Fast jag tittade på mina och det var iofs "skalad hirs"..men det är meningen man ska använda det som ris...typ...
Jag har köpt det på en alldeles vanlig stormarknad...knappt det..
Fast det skulle kunna vara så att det är nåt norrmän efterfrågar...för då finns det här..
Christoffer
Nu har jag hittat guldhirs i pärlform (småsmå kulor), men jag antar att de inte ska se ut så i sitt ursprungliga tillstånd.
Hannele
CITAT (Christoffer @ 07-04-2006, 16:55)
Vart köper man rött hirs?

Jag tror det hette Negerhirs förra året, lite chockerande.. blink.gif
Fanns på Coop, bland annat. Vackra blad.
Maggan H
Jag har sått pärlhirs, även kallat negerhirs. Köpte en påse antingen på Ica eller om det var på växtvaruhuset, minns ej, men det var bara 10 frö i påsen och 4 grodde. Och den kostade nog över tjugan. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon