catlady
Jag har sått en sommarblandning och undrar om någon kan hjälpa mig identifiera vad det är jag fått?
Första gången jag försöker posta en bild så kanske gör jag fel... unsure.gif
catlady

Hmm... är bilden större nu? blink.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Det går inte att se bladen på de skott som kommit upp i bakgrunden men de längst fram ser ganska mycket ut som de fröplantor av ringblomma som brukar dyka upp i rabatterna här (det finns dock även andra sommarblommor som kan ha ringblommeutseende som små fröplantor)
catlady
Nej, det blev ingen bra bild när jag komprimerade den. Men bladen på plantorna till vänster är först två släta, sedan en lång stjälk, och sedan två helt ruggiga eller krusiga - som ormbunkar ungefär!
De till höger har bladpar längs hela stammen. Man tror nästan att en liten blomma ska dyka upp när som helst, eftersom de hela tiden ser ut som om de knoppar. Men det är bara fler bladpar!
Kanske hjälpte detta lite? Annars får jag väl bara vänta och se.
Tack ändå! blink.gif smile.gif
Irene_L
Sommarblandningar brukar innehålla mycket klint i olika färger. Kanske innehåller en av krukorna det. Du får se när dom har växt lite mer. rolleyes.gif
mvh
Irene
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon