Full version: Hej på er alla!
KarinWikman
Jag är ny här, mitt namn är mitt nick, det är enklast så.
Jag är en "djurgalen" människa, tyvärr ingen odlare, trots att jag har ett sommarställe.

Kanske kommer jag att behöva fråga något även när det gäller blommor och här finns det ju kunnigt folk och många olika forum.

Väl mött! tongue.gif
*Felix matte*
Hej och välkommen till Odla.nu smile.gif
yenny
Hej och välkommen hit!
Här kan du få mycke hjälp med både det ena och det andra smile.gif
KarinWikman
Tack, det var vänligt:)

Vilket enormt stort forum detta är, nästan otroligt.

Jag vill tala om att vi för tillfället inte har någon hund, men annars så har hundar varit mina följeslagare hela livet.

Vår sista hund var en labbe, som vår yngsta dotter ägde, han fick somna in p.g.a. sjukdom i dec 2004, det känns mycket tomt utan honom så det har blivit mer och mer att jag ägnar mej åt min stora hobby, nämligen att skriva.....det har jag egentligen alltid gjort men nu har det blivit mera på allvar då jag tog modet till mej och började i författarskola, mest för att få lära mej en massa saker som jag inte kan. (Jag stavar uselt, så hav förbarmande med mej)

Om fem år (om jag lever och har hälsan) så går jag i pension efter att ha jobbat innom sjukvården sedan jag var 18 år och DÅ ska jag bosätta mej på landet och ha hundar, flera stycken och det är verkligen något som jag ser fram emot.

Jag tycker som sagt om djur, alla djur och de inkluderar även kräldjuren som fascinerar mej mycket, men mina favoriter är hundar, delfiner och elefanter.

Elefanter är nog det djur som står mej allra närmast, de är helt underbara:)

Katter är också ljuvliga djur, tyvärr så är jag mycket allergisk mot deras päls, men det finns ju medicin, tack och lov, för min äldsta väninna är en riktig "kattmänniska" som t.o.m. bor på landet flera mil utanför Göteborg bara för kattornas skull, fast att hon arbetar som akutsjuksköterska på ett av de stora sjukhusen i Göteborg. Hon åker gladeligen dessa 10 mil per dag för sina katter skull och för att kunna bo så att de kan vara ute så mycket de vill.

Älskar man sina djur så är det ingen uppoffring alls enligt henne tongue.gif
renate
Hej Karin !
Välkommen på detta forumet,hoppas du kommer att trivas här.
Vad spännande med författaskolan,det skulle jag vilja göra men här finns inga kurser just nu.Jag har en hund en Drever 14 år och 3 katter.
På sommaren är jag mest i trädgården bland mina rosor,pioner och andra blommor.Olivia och katterna håller mig sällskap.
Kathy
Hej och Välkommen! wub.gif
KarinWikman
Tack alla, vad ni är trevliga på det här stället och vilka fina kissar, verkligen ljuvliga.
Boxer
Hej & välkommen hit!
ingrid fuxwall
Så du hittade hit du också!
Det är nog så att alla förr eller senare halkar in på odla.nu.

ingrid
KarinWikman
CITAT (ingrid fuxwall @ 08-04-2006, 19:26)
Så du hittade hit du också!
Det är nog så att alla förr eller senare halkar in på odla.nu.

ingrid

Hej Ingrid, kul att ses.....ja, här finns mycket folk med stora kunskaper, det har jag sett på mina stövtåg i olika forum.

Jag är ju som sagt ingen odlare, så än så länge så håller jag mej till Husdjuren och det är mycket trevligt som skrivs och som visas i bilder här inne.
Liselotte i zon 3
Välkommen välkommen till oss här.

Liselotte i zon 3
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon