Full version: Såhjälp
Joakim Johansson
Hur ska man kunna hålla reda på hur olika frön vill ha det?
Vet Ni någon bok eller internetsida som i detalj beskriver hur en viss sorts frö vill ha det . Te.x såtemp. mörker eller ljus, stratifieras eller inte, groningstid o.s.v. Ni förstår hur jag menar, för på påsen står det ju inte särskilt mycket.
Kana
Mmm, det har jag också undrat mycket, nybörjare som man är! Det finns massor av böcker och websidor om detta så det är nog svårt att ge ett generellt råd... men det finns ju en massa trevliga trädgårdsböcker. Jag har precis köpt en bok om Växtförökning där det stod en del om hur man gör, rescension på Odla.nu's framsida för ett tag sedan. Lena Israelssons Handbok för Köksträdgården tycker jag mycket om och där finns det handfasta råd för grönsaker... annars kan man söka på Google och se om man hittar något, titta på fröfirmors hemsidor där det ibland står en del information... och så kan man förstås fråga här om det är något särksilt, det finns fantastiskt mycket kunskap i forumet som jag försöker suga i mig så gott det går! biggrin.gif

K.
kremlan
Skickar en länk till en sida med mycket fin hjälp om hur man sår olika sorters fröer..
Lycka till med sådderna // Eva

[URL=http://w1.316.telia.com/~u31618527/jan03/seed.htm]såhjälp
Joakim Johansson
Tack för svaren. Tittade på en sida som Eva rekomenderade, och den verkar intressant. Mycket "godis" att läsa. Just så jag tänkte mig. Tack.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon