Full version: Pelargoner
Leia
Undrar vilken storlek på kruka jag ska välja till olika pelargoner. Rosenknopp vill tex ha det lite trångt om fötterna för att blomma mycket, har jag läst eller hört någonstans...
Vad tror ni om French vanilla som är en unikpelargon?
VeraCB
Jag har 15 cm krukor till alla mina pelargoner (utom dvärgar då) och jag tycker att det har fungerat bra!

French Vanilla är en zonalpelargon, inte unikpelargon, det är Sörgården som sätter konstiga benämningar !
Leia
CITAT (VeraCB @ 08-04-2006, 12:58)
French Vanilla är en zonalpelargon, inte unikpelargon, det är Sörgården som sätter konstiga benämningar !

wacko.gif Varför benämner de dem så, om de inte är det? wacko.gif
Margith
Generellt säger jag att ju större kruka du ger pelargonen ju större planta får du smile.gif
Eftersom jag vet att när det blir höst ska jag knöka in 300 pelargoner i en vanlig villa, så här får ingen pelargon större kruka än 12 cm biggrin.gif
Vad gäller Sörgårdens pelargoner har jag gått på samma nit som du laugh.gif Därför törs jag skriva: läs en gång till på lappen, det står Sörgårdens unika pelargoner, inte unikpelargoner....
Det som, enligt mitt tycke, är unikt med Sörgårdens pelargoner är att de är namnade och det sitter en namnlapp i varje kruka, så du behöver inte försöka att minnas namnet tills du kommer hem (vilket du inte gör om du är det minsta lik mig laugh.gif )
Men visst är det ju ett väldigt olyckligt ordval?? wink.gif wacko.gif unsure.gif
Linda_A
CITAT (Margith @ 08-04-2006, 16:39)
Det som, enligt mitt tycke, är unikt med Sörgårdens pelargoner är att de är namnade och det sitter en namnlapp i varje kruka, så du behöver inte försöka att minnas namnet tills du kommer hem (vilket du inte gör om du är det minsta lik mig laugh.gif )
Men visst är det ju ett väldigt olyckligt ordval?? wink.gif wacko.gif unsure.gif

Tur att det inte är bara jag som har det problem, trots att jag trodde att jag var såååå säker på namnet, så var det glömt när jag var vid kassan. laugh.gif laugh.gif
morellen
CITAT (Linda_A @ 08-04-2006, 19:05)
Tur att det inte är bara jag som har det problem, trots att jag trodde att jag var såååå säker på namnet, så var det glömt när jag var vid kassan. laugh.gif laugh.gif

he, he... kommer du ihåg namnet ända till kassan?
Linda_A
CITAT (morellen @ 09-04-2006, 19:29)
CITAT (Linda_A @ 08-04-2006, 19:05)

Tur att det inte är bara jag som har det problem, trots att jag trodde att jag var såååå säker på namnet, så var det glömt när jag var vid kassan. laugh.gif  :lol:

he, he... kommer du ihåg namnet ända till kassan?

Visst var jag duktig. *s*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon