Angelika
jag vet inte vad jag gjort, de bara slutade växa (ca 4 cm höga)? Vattnar med blomsternäring. De står under lysrör, är det kanske inte tillräckligt varmt för dem?
Snälla vad kan jag göra Angelika
Mariann
Pelargoner gillar att stå varmt o soligt, typ söderfönster med ev lite skugga för den kraftigaste solen. De gillar också massor av näring
Angelika
Ska jag flytta upp dem i rumstemperatur, soligt och mer näring?

Gör det med det samma när jag kommer hem. smile.gif smile.gif Angelika
Mariann
Jag hade flyttat dom till det soligaste fönstret rolleyes.gif. det är svårt att säga angående näringen, men jag vet att de kräver mer än andra växter. Jag vattnar varje gång med näring fast något mindre dos istället. Jag kör med Hasselfors bevattningsgödsel allt enligt Ingrid på västkustens tips.
BELLA
Pelargoner vill ha näring med lite kväve i. Men i alla fall jag skulle vara försiktig med för mycket näring till en sån liten planta. Fast iofs så kan det ju vara en miniatyrpelargon du har? Vet du var den heter?
Sen har vi krukstorleken. Krukstorleken ska harmoniera med storleken på plantan, dvs ha inte för stor kruka från början.
Angående vattningen, så låt jorden torka upp emellan gångerna.
Om du inte har toppat plantan så gör det över det 3:e eller 4:e bladet, beroende på hur buskig du vill att plantan ska bli. Sen vill den som sagt stå varmt och soligt. Kan tänka mig att det var värmen som fattades under lysröret.
Gå gärna in på pelargonsällskapets hemsida!
Harebra!
Angelika
Letade och letade när jag kom hem, hittade inte påsen som fröna var i.

Men sorten är en vanlig F1-hybrid , en var vit och den andra lax rosa. Köpte fröna på Obs.
Vattnar hemma med Bycobact, är väl ett bra bevattningsmedel?

Pellisarna har fått flytta upp i vardagsrummet där de står tillsammans med tomatplantorna hoppas nu på att de vill bli lite längre i rocken wub.gif
Angelika
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon