Själv bor jag i Sthlm och går och funderar på om jag skall ta bort granriset och börja vattna... För tidigt? Sent? /A
Alexander-VG-zon3
08-04-2006, 11:53
min krukor ute nu med växter i låter jag naturen ta hand om . jag börjar att vattna när det slutar regna det bler väl under sommaren jag börjar .sen får växtern klara sig på vda naturen ger om dte är tortt eller blött mest blöt för min del men så gör javgg låter naturen sköta mina växter från sept till maj underf dom månaderna jag inte skrivit upp juni,july,agusti, tar jag över och slutar i mitten av sept och börjar i mitten av may
min balkong är överbyggd - det blir inget regn..../A
Alexander-VG-zon3
08-04-2006, 12:13
oki då vet jag inte .för jag låter naturen ta hand om det sen tar jag öveer så i ditt fall vet jag inte kolla jorden å om det är torrt eller blöt sen om dt är vamare ute ska du ju vattna mer
vicky-g
08-04-2006, 16:18
Jag har redan börjat vattna för länge sedan. Fast min balkong är inglasad så den är tidig. Luftlöken är ca 3 dm, smultronplantorna är jättefrodiga och örterna börjar så smått komma igång.
Hur ser växterna ut? börjar de vakna till liv är det nog dags att börja vattna lite försiktigt.
Elisabeth-Västkustkolonisten
08-04-2006, 20:47
Jag har också börjat vattna lite lätt när det inte blir frost.
anna_rispan
29-04-2006, 13:46
Vilken bra fråga. att jag inte letade lite tidigare! *slår mig för pannan* jag, ja, hoppet är ju det sista som överger en mäniska sägs det ju,s å jag går väl o vattnar genast nu då. Det är en rugge gräslök o en citronmeliss som står på balkongen. Mest som testpiloter för att se om jag kan lyckas överhuvudtaget. Men jag tycker ju att gräslöken borde börjat om det fanns liv. Eller????
gräslöken ska nog komma när som helst, om inte är det bara ett köpa en ny och plantera, de är så billiga och klarar att stå ute nu om du avhärdar först.
anna_rispan
29-04-2006, 17:44
Ja precis, det var därför jag valde gräslök o börja med som övervintringsprojekt. Har vattnat dem nu också, så nu är det o hålla tummarna som gäller.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.