Full version: Underblomma
anelh
Förra året sådde jag Underblommor och i höstas tog jag tillvara knölarna och la dom i källaren.När ska jag stoppa dom i krukor och hur djupt sätter jag dom? Någon som vet?
Maggan H
Har dom visat nån grodd än? Jag hittade mina i boden för ett par veckor sen, där dom övervintrat i krukor fyllda med lecakulor. Hade helt glömt bort dom. Men trots att dom legat mörkt hade de 'tänt', så jag planterade dom i jord. Spara alltid ett par cm stam på alla knölväxter på hösten, så är det lättare att se hur de stod. Om de inte visar nåt så sätt dem så att det översta av knölen syns. Du kan alltid plantera om dem senare. smile.gif
Margaretha
Jag köpte sju knölar för tre,fyra år sedan. Första åren "förgrodde" - heter det så? - jag dem i krukor, i fjol direkt i jorden ute, men det tog lång tid innan de kom.
Varje vinter har någon dött eller möglat så nu har jag tre kvar, och de visar små groddar såg jag igår. I år ska de få lite förbehandling innan utplanteringen. Det är ju inte kul, när de blommar som bäst först i september!
Trevlig blomma! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon