Full version: grs
flaxss
hej hje

har stt olika grssorter
nu har det kommit upp med tv strblad eller vad man ska sga p dom flesta palntor s hela kruka r fluffy .
hur gr man nr man ska skolaom dom till en en det r ju s mna plantor och omtliga och hur stora ska dom bli inann man skolarom dom .
fr om det r nu tycjer jag dom ser jtte omtliga ut vgar inte rra dom nu mindre vattna dom . sen hur klara man dom till en planta s dom verlever tills man kan plantera ut dom som plantor wub.gif wub.gif
tackar fr alla hjlp
fr nu i krukan se rjag bara ne massa grntfluff
flaxss

hr r en av sorterna den 20mars dom har vxt lite mer nu men jag tycker bara dte r massa omtligt fluff i krukan v et inte hur jag ska f dte till en fin grstuva . typ jag vill ju inte f en grs tuva av alla dom utan fler men jag vgar inte ns vattne eller skolaom dom fr dom ser s omtliga ut
kerstin z5-6
Inga problem s dr ser det ut smile.gif En liten sillgaffel , plastsked -anvnd baksidan -till att peta upp strna frsiktigt .De kan bli lite strre , men vnta inte fr lnge .
Grs kan man skola ut tre och tre -stt de tre, p lagom avstnd frn varandra i en 9x9 cm kruka
Frsdder vattnas lttast med sprayflaska med vatten -inte vattenkanna smile.gif
flaxss
oki tack fr ditt svar wub.gif
men bler dte i grstuva av dom tre sen wub.gif
tack igen nu skla det nog g bra
kerstin z5-6
Det beror ju p grs sort -om du behver tre eller fler -varfr du ska stta tre o tre r fr att de utvecklas bst om de inte har det s trngt .. fr det mesta -rcker tre st ocks till en tuva smile.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon