Full version: gräs
Alexander-VG-zon3
hej hje

har sått olika grässorter
nu har det kommit upp med två stråblad eller vad man ska säga på dom flesta palntor så hela kruka är fluffy .
hur gör man när man ska skolaom dom till en å en det är ju så måna plantor och omtåliga och hur stora ska dom bli inann man skolarom dom .
för om det är nu tycjer jag dom ser jätte omtåliga ut vågar inte röra dom änu mindre vattna dom . sen hur klara man dom till en planta å så dom överlever tills man kan plantera ut dom som plantor wub.gif wub.gif
tackar för alla hjälp
för nu i krukan se rjag bara ne massa gröntfluff
Alexander-VG-zon3

här är en av sorterna den 20mars dom har växt lite mer nu men jag tycker bara dte är massa omtåligt fluff i krukan å v et inte hur jag ska få dte till en fin grästuva . typ jag vill ju inte få en gräs tuva av alla dom utan fler men jag vågar inte äns vattne eller skolaom dom för dom ser så omtåliga ut
kerstin z5-6
Inga problem så där ser det ut smile.gif En liten sillgaffel , plastsked -använd baksidan -till att peta upp stråna försiktigt .De kan bli lite större , men vänta inte för länge .
Gräs kan man skola ut tre och tre -sätt de tre, på lagom avstånd från varandra i en 9x9 cm kruka
Frösådder vattnas lättast med sprayflaska med vatten -inte vattenkanna smile.gif
Alexander-VG-zon3
oki tack för ditt svar wub.gif
men bler dte i grästuva av dom tre sen wub.gif
tack igen nu skla det nog gå bra
kerstin z5-6
Det beror ju på gräs sort -om du behöver tre eller fler -varför du ska sätta tre o tre är för att de utvecklas bäst om de inte har det så trångt .. för det mesta -räcker tre st också till en tuva smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon