Nej, jag tror verkligen inte att det är någon som har redigerat filmen.
(Den är för dålig kvalité, och verkar vara klassiskt hemfilmad).
Jag tror inte heller att någon har budit en tråd i benet. Då skulle hunden bete sig helt annorlunda, enligt min erfarenhet av de hundar vi har haft som fastnat i något.
Och jag tror inte att hunden har spasmer eller liknande. Jag tror inte heller att den är sjuk.
Jag har sett likande beteenden hos både hundvalpar och kattungar, men inte lika utstuderat och upprepat som denna hund gör.
Ofta handlar det om att de kan leka med sin egen svans som om den vore en retsam liten mus eller liknande.
Jag såg filmen för något år sedan och skrattade så jag grät.
Beteendet är så konstigt och roligt! Samtidigt är det en sådan sak som våra hundar skulle kunnat få för sig.
En av våra hundar kastade stenar åt sig själv som han låtsades att någon annan kastade åt honom (men bara när han trodde att ingen såg). Han var annars inte särskillt lekfull och verkade vilja bli betraktad som väldigt "vuxen och seriös".
Upptäckte han att han var iaktagen så slutade han genast och låtsades att det regnade. Hade han kunnat vissla så hade han gjort det!

Väldigt lik Pluto från gamla Disney-klassiker...

Denna lilla lek höll han på med till sitt sista levnadsår. Han blev 16, och är mitt livs stora kärlek.