Full version: Galen hund
Boxer
Titta här
Leia
Jösses! laugh.gif
LindaLunda
Den är hejdlös!!! Kan titta på den hur ofta som helst!
Har fått den i mailen en gång.
Jisses vad vi skrattade!!
Snacka om personlighetsklyvning!!!
Linda laugh.gif
Liselotte i zon 3
Personlighetsklyvning ....jo ja tackar ja laugh.gif

Man vet ju inte om man skall tycka synd om den eller skratta sig helt fördärvad laugh.gif

Liselotte i zon 3
pejori
tycker nog lite si och så om den wink.gif
vad jag har förstått, så är den ett klippjobb, där dom redigerat bort ägarens hand, som håller i hundens ben och retar honom... sad.gif
om man tittar på filmen, så är det ett rätt så stelt rörelsemönster i hundens ben, så det är egentligen "husses" hand den hugger efter.... blink.gif blink.gif
zaaritha
Jag har tydligen noll humor--detta är väl inte roligt? wub.gif
yenny
CITAT (zaaritha @ 08-04-2006, 19:45)

Då är vi två zaaritha... jag tycker inte heller den är kul.
pejori
CITAT (yenny @ 08-04-2006, 20:40)
CITAT (zaaritha @ 08-04-2006, 19:45)

Då är vi två zaaritha... jag tycker inte heller den är kul.

tre wub.gif
zaaritha
Bra att vi är flera!
Anki på Öland
Fyra.
Anki
AnitaO
Jag tror att dom har en tråd eller nåt som dom drar i hundens bakben för att göra filmen.
Är inte heller särskilt förtjust i lyteskomik.
Maria i Helsingborg
Det är spasmer eller möjligen ngt neurologiskt och det är banne mig inte roligt sad.gif
Diabolique
Nej, jag tror verkligen inte att det är någon som har redigerat filmen.
(Den är för dålig kvalité, och verkar vara klassiskt hemfilmad).
Jag tror inte heller att någon har budit en tråd i benet. Då skulle hunden bete sig helt annorlunda, enligt min erfarenhet av de hundar vi har haft som fastnat i något.

Och jag tror inte att hunden har spasmer eller liknande. Jag tror inte heller att den är sjuk.

Jag har sett likande beteenden hos både hundvalpar och kattungar, men inte lika utstuderat och upprepat som denna hund gör.
Ofta handlar det om att de kan leka med sin egen svans som om den vore en retsam liten mus eller liknande.

Jag såg filmen för något år sedan och skrattade så jag grät.
Beteendet är så konstigt och roligt! Samtidigt är det en sådan sak som våra hundar skulle kunnat få för sig.

En av våra hundar kastade stenar åt sig själv som han låtsades att någon annan kastade åt honom (men bara när han trodde att ingen såg). Han var annars inte särskillt lekfull och verkade vilja bli betraktad som väldigt "vuxen och seriös".

Upptäckte han att han var iaktagen så slutade han genast och låtsades att det regnade. Hade han kunnat vissla så hade han gjort det! smile.gif Väldigt lik Pluto från gamla Disney-klassiker... biggrin.gif

Denna lilla lek höll han på med till sitt sista levnadsår. Han blev 16, och är mitt livs stora kärlek. wub.gif
Diabolique
CITAT (zaaritha @ 08-04-2006, 21:28)
Bra att vi är flera!

Jag förstår inte vad det är för bra med att inte tycka filmklippet är roligt... (?) blink.gif

Om jag inte delar andra människors humor så är jag ändå glad för deras skull.

Själv önskar jag att jag kunde se det roliga i fler händelser och situationer. rolleyes.gif

Med andra ord:
Synd för er att ni är flera! wink.gif
yenny
CITAT (Diabolique @ 15-05-2006, 15:32)
CITAT (zaaritha @ 08-04-2006, 21:28)
Bra att vi är flera!

Jag förstår inte vad det är för bra med att inte tycka filmklippet är roligt... (?) blink.gif

Om jag inte delar andra människors humor så är jag ändå glad för deras skull.

Själv önskar jag att jag kunde se det roliga i fler händelser och situationer. rolleyes.gif

Med andra ord:
Synd för er att ni är flera! wink.gif

bra för att vi är fler som tycker det är obehagligt kanske.... för det inte ser naturligt ut. Att man inte är ensam att tycka något är fel.
Diabolique
CITAT (yenny @ 15-05-2006, 16:05)
bra för att vi är fler som tycker det är obehagligt kanske.... för det inte ser naturligt ut. Att man inte är ensam att tycka något är fel.

Ok, då förstår jag att ni tycker att det är bra.

Jag vidhåller ändå att det är naturligt (men knäppt), även om det inte ser naturligt ut.

Hundar kan nog tycka att vi är lite onaturliga också, som har kläder och borstar tänderna mm. Våra hundar brukar tycka att det är obehagligt när vi dammsuger, och det kan jag förstå.

Galenskap är naturligt förekommande, även om jag tycker att man kan se det mer hos människor, och då är det ofta obehagligt. I detta fall tycker jag att det verkar väldigt harmlöst. smile.gif
yenny
CITAT (Diabolique @ 15-05-2006, 16:27)
Våra hundar brukar tycka att det är obehagligt när vi dammsuger, och det kan jag förstå.

ja det är inte konstigt de tycker dammsugaren är konstig.... de har ju så höga ljud för sej så det skär med all säkert i öronen på dem.
Whiskuchi
Jag tycker synd om den. Dels för att det måste vara jobbigt att vara så vaktig så ens egna ben är ett hot (den ser ju skitarg ut!!), dels för att en väns hund faktiskt knäckte en kota i svansen när hon jagade den. Tänk när denna hunden faktiskt hugger sig själv i benet - ajajajaj.

Stackarn. sad.gif
Diabolique
CITAT (Whiskuchi @ 15-05-2006, 16:47)
Jag tycker synd om den. Dels för att det måste vara jobbigt att vara så vaktig så ens egna ben är ett hot (den ser ju skitarg ut!!), dels för att en väns hund faktiskt knäckte en kota i svansen när hon jagade den. Tänk när denna hunden faktiskt hugger sig själv i benet - ajajajaj.

Stackarn. sad.gif

Jag tycker inte synd om den.
Vi kan inte säkert veta att den alltid är så vaktig, eller att det ens är vaktighet som orsakar beteendet.

De som filmar (troligen ägarna) skrattar, och om detta var ett beteende som hunden hela tiden höll på med så skulle de nog inte uppfatta det som roligt.

Jag tror inte att det gör så ont på hunden, eftersom den gör det flera gånger.

Det var tråkigt att höra om hunden som knäckte en kota i svansen. Men det är faktikst rätt dråpligt. Ungefär som när en klasskompis som var självupptagen gick in i en lycktstolpe bara för att hon hellre speglade sig i skyltfönster än att se sig för när hon gick. Det var synd om henne också, men man kan inte låta bli att skratta åt det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon