maloppa
Måste bara meddela att arbetet med mitt växthus har äntligen kommit igång efter vintervilan. Idag har jag och min pappa lagt sten i växthuset, är nästan klara och i morron ska vi göra klart. Jippppie!

Har även skaffat mig en trädgårdsblogg, rekommenderar verkligen fler att göra samma sak. Är inte så haj på det ännu men det kommer väl med tiden. Välkomna att titta in.

http://maloppas.tradgardsblogg.se
Bodenblomman
Var in och kikade på din blogg. Vilket fint golv du hade i växthuset. Jag blir avundsjuk, skulle också vilja ha ett växthus men det får nog bli nästa år. Ringde faktiskt på en annons om ett begagnat växthus på 8 kvm men var försent ute. sad.gif

Hur gör man en blogg? Jag är absolut inte insatt i det (ännu)?

Själv har jag varit ute i mitt häbre där min odling är och skolat om en massa plantor.

/Susanne
Lady Hamilton
smile.gif Nu har även jag kollat. Vad fint golvet blev, men vilket gättejobb det måste ha varit? Lycka till smile.gif
maloppa
Självklart är jag jättenöjd med golvet, lite mer jobb än jordbäddar men det var värt varenda kilo sten o grus som jag lyft. Att lägga i markduk, skyffla in sättgrus, stampa, jämna till o lägga stenen tog ca 4 - 5 timmar för mig o pappa. Idag har jag sopat över sand så det lägger sig i springorna, får låta det sätta sig och fortsätta sopa några dagar. Sätt in en egen annons, det kanske finns ett växthus som bara står o skräpar någonstans!

Att skaffa en blogg var inte så svårt som jag trodde, kolla på www.tradgardsblogg.se och följ instruktionerna, till och med jag klarade av det laugh.gif . Det blir som en virtuell trädgårdsdagbok som man även kan dela med sig av till andra. För mig som har släkt o vänner utspridda blir det även ett sätt för mig att kunna visa hur jag har det. Jättekul, rekommenderas varmt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon