Full version: Guldflocka
helios
Hej!
Av en slump hittade jag en trevlig växt på nätet. Den heter guldflocka (haquetia epipactis). Kanske en alpväxt. Någon som känner till den? Var kan man få tag i den? Väntar med spänning på svar.
Helios
kerstin z5-6

finns här
helios
Hej Kerstin!
Tack för tipset, men den fanns inte där…
Helios
Carex
Efter att ha läst Orkidéfeber är jag lite mer misstänksam än vanligt, och här hittar jag två olika Cypripedium som tydligen ska vaar väldigt ovanliga, den ena från Kina, där jag hört att mycket av det man kan erbjudas därifrån i orkidéväg tydligen ska vara uppgrävt i naturen tyvärr. Drottningskon som är från Amerika ska vaar fridlyst om jag inte missminner mig, dessutom står det ej fröplantor, nästan blomstora som gör mig ännu mer misstänksam. Egna delningar står iofs på den översta. Självklart kan denna odlare vara fullkomligt seriös och det bara är jag som är paranoid;)men jag tycker att man bör vara lite "sunt misstänksam".
Gåsis
Jag tror inte du behöver oroa dig för Larz, han ingår i vår STA krets och är nog det mest seriösa du kan hitta.

/Åsa

Här finns i alla fall den varigerade varianten som ny för -06
kerstin z5-6
Mot Larz behövs ingen misstänksamhet smile.gif

Och här finns i alla fall variegerad Gullflocka på postorder -se länk
Blomstergården
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon