Kathy
Frågade hur mycket klockan var - slog ner sin döve granne när han inte fick något svar.

Länk.
LadyG
Karln var blind och såg inte när den andre höll upp klockan...

"Den blinde mannen hade festat till och på kvällen ringde han på hos den döve för att fråga hur mycket klockan var.
Men mannen som öppnade dörren uppfattade inte frågan och kunde inte svara.
Den blinde besökaren började gestikulera och slutligen förstod den döve vad han ville. Han höll fram sin klocka för att besökaren själv skulle se hur mycket den var.
Men den blinde mannen kunde av naturliga skäl inte se klockan.
I stället blev han irriterad över den långa tystnaden, kände sig provocerad - och slog till.
- Den blinde tog sedan tag om den döves nacke och drog ner honom på golvet, säger kommissarie Mikael Holmström till Sydsvenskan.
- Båda föll och bråket fortsatte.
Den döve mannen lyckades slutligen slå sig fri och fick ut den andre ur lägenheten. Sedan låste han in sig i sin bostad.
Några vittnen till händelsen finns inte och det är ännu okänt om männen kände varandra.
-Eftersom de bor i samma kvarter är det ju ändå inte orimligt att tro att de kände till varandras handikapp, säger polisen."

(Aftonbladet)

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Har folk inte bättre saker för sig än att slåss om vad klockan är?
Kathy
CITAT (LadyG @ 09-04-2006, 19:38)
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Har folk inte bättre saker för sig än att slåss om vad klockan är?

Förmodligen låg de redan i träta före detta som inträffade. Han som var blind ville kanske bara ha en förevändning att nita till sin granne.
LadyG
Antagligen, men jag tycker det är snudd på löjligt att två vuxna beter sig sådär.
Kathy
CITAT (LadyG @ 10-04-2006, 00:14)
Antagligen, men jag tycker det är snudd på löjligt att två vuxna beter sig sådär.

....Och ännu fåningare att Aftonbladet måste skriva om det. wink.gif
LadyG
CITAT (Scrollan @ 10-04-2006, 00:21)
CITAT (LadyG @ 10-04-2006, 00:14)

....Och ännu fåningare att Aftonbladet måste skriva om det. wink.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ja, fast det är Aftonbladet. Högre standard än skvaller och halvsanningar kan man knappast förvänta sig av en blaska som sjunkit från nyhetsrapportör till skvallertidning tongue.gif

Tyvärr, får man väl säga för vi behöver granskande journalister.
Farbror Blå
Viktigt att grannar lyssnar på varandra och försöker se det bästa hos sin granne laugh.gif laugh.gif
Kathy
CITAT (LadyG @ 10-04-2006, 11:47)
Ja, fast det är Aftonbladet. Högre standard än skvaller och halvsanningar kan man knappast förvänta sig av en blaska som sjunkit från nyhetsrapportör till skvallertidning tongue.gif

Tyvärr, får man väl säga för vi behöver granskande journalister.

laugh.gif tongue.gif
Visst är det så.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon