Trädgårdsmannen
För er som har problem med för stora bilder och saknar programvara för att förminska era bilder som ni vill använda här på odla.nu har jag en lösning:

Gå in på denna sidan och spara ner ett väl fungerande bildhanteringsprogram som är gratis & fungerar. Här kan man lätt öppna en bild man har och sedan genom en enkel knapptryckning minska bildens storlek. Det är gratis och klarar även att konvertera från/till olika bildformat.

(Kanske skulle detta inte ligga här utan i "Support" - men förhoppningsvis ser fler det och kan dra nytta av det.)
Adri-Anne
Jätte tack Trädgårdsmannen wub.gif Du är en ängel. biggrin.gif
Gunvor Nilsson
Tackar för länken och omtanken, Trädgårdsmannen!
En vacker dag skall jag ta sats och ett bra it-tekniskt lexikon och ge mej ut på upptäcksfärd i detta bildbehandlingsprogram som tydligen är ett shareware-program med 30 gratisblablabla?! (Hatar alla nya, äckliga eng. it-fackord som jag inte begriper)
/hälsar Gunvor tongue.gif
Trädgårdsmannen
Det stämmer att det är ett shareware program, dvs gratis program för en provperiod. Det finns även s k freeware program vilket i sin tur betyder helt gratis avsett användningsperiod. Ett tips till er som vill fortsätta att använda programmet även efter de gratis 30 dagarna; spara den filen ni laddade ner (installationsprogrammet) och installera om programmet var 29 dag, eller när ni behöver använda det nästa gång, då får ni en ny provperiod om 30 dagar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon