|
Lady Hamilton
09-04-2006, 16:58
Jag skall på trädgårdsmässan i Umeå på Lördagen Skulle var kul om vi kunde träffas några stycken Träggård Norr( Skrev visst fel länk först men nu skall det funka )
Jag kommer också att vara där på lördag den 22/4. Vi är ett gäng STA'are från Luleå som åker ner med buss. Vi räknar att vara där mellan 11.15 - 15.00. Skulle vara kul att träffas, vi missade ju träffen på Älvsjömässan.
Lady Hamilton
10-04-2006, 14:36
Om du föreslår en tid så kan vi träffas
Vad tycks om kl 13.00 vid STA's monter?
Bodenblomman
10-04-2006, 21:44
Vi är ett gäng från Boden som kommer att fara på mässan i Umeå mest troligt på Lördagen. Vi har inte bestämmt oss än men jag får återkomma om det blir Lördag. Skulle vara roligt att få se lite odlarfolk!! / Susanne
CITAT (Bodenblomman @ 10-04-2006, 22:44) Vi är ett gäng från Boden som kommer att fara på mässan i Umeå mest troligt på Lördagen. Vi har inte bestämmt oss än men jag får återkomma om det blir Lördag. Skulle vara roligt att få se lite odlarfolk!! / Susanne
jessica zon6
11-04-2006, 05:48
Jag tänkte också hänga med STA bussen till Umeå på lördagen. Ska bli roligt att se hur mycket kul man hittar, om inte annat en massa inspiration.
Lady Hamilton
11-04-2006, 07:23
CITAT (Betty @ 10-04-2006, 22:05) Vad tycks om kl 13.00 vid STA's monter?   Passar mig utmärkt!
CITAT (Hamilton @ 11-04-2006, 08:23) CITAT (Betty @ 10-04-2006, 22:05) Vad tycks om kl 13.00 vid STA's monter?   Passar mig utmärkt! OK, då säger vi så!  Fler som vill haka på...?
Typiskt  Och jag som har två veckor kvar med gipset då  ja ja, kommer väl andra tillfällen  Men ni får lova att ta många bilder, och ha riktigt trevligt allesamman
Bodenblomman
11-04-2006, 12:14
Vad är STA bussen som går från Luleå till mässan i Umeå? Är det något som man kan följa med på? Är det över dagen eller...........?
/ Susanne
Luleåkretsen har abbonerat en buss som tar oss till mässan. Anmälningstiden gick ut 24 mars. Det upprättas en reservlista om det blir så att någon/några som har anmält sig inte kan följa med. Även icke STA-medlemmar kan få följa med om det finns platser kvar i bussen För dem kostar resan 200:- , inträde till mässan ingår i det priset. (STA- medlemmar betalar 150:-). Jag PM-ar telefonnumret till dig - så du kan ringa och kolla om det finns platser kvar i bussen.
Helen i Piteå Zon 5
11-04-2006, 14:05
Vi är ett gäng som åker dit redan på fredag så att vi är på plats då portarna öppnar  Ni som åker buss tillsammans med olika trädgårdsföreningar, var beredda på att köööööööa, det är bussar från hela Norrbotten, fruktansvärt mycket folk på en liten yta.... /Helen
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 11-04-2006, 15:05) Vi är ett gäng som åker dit redan på fredag så att vi är på plats då portarna öppnar :rolleyes: Ni som åker buss tillsammans med olika trädgårdsföreningar, var beredda på att köööööööa, det är bussar från hela Norrbotten, fruktansvärt mycket folk på en liten yta.... /Helen Ja vi får väl hoppas att vi inte kommer fram samtidigt allihopa då!  Jag haaaatar att köa... Vår buss beräknas vara där kl 11.15
Lady Hamilton
11-04-2006, 16:31
Jag var på mässan i fjol på Lördagen. Inte var det sååå mycket folk. Tycker att det var ganska lagomt Till skillnad mot Älvsjmässan där det var "knök" fullt till ca 1.1/2 timme före stängning.
kerstin z5-6
11-04-2006, 18:27
Kommer jag verkar det bli Fredag :9 jag får mingla med Helen då
Lady Hamilton
20-04-2006, 20:52
CITAT (Betty @ 10-04-2006, 22:05) Vad tycks om kl 13.00 vid STA's monter?  Då träffs vi där  Och vill fler "träffa" oss så är ni också välkomna!
BjursBerit
20-04-2006, 21:19
Trädet (ZonV)
20-04-2006, 22:10
kommer att gå under söndag eftermiddag, hoppas på reapriser  !
Oj, oj, oj, vad mycket det blev...  Fick mitt lystmäte på många sätt, köpte bl.a. två sorters gulblommiga pelargoner, div ängavingebegonier, en passiflora coriacea (som jag letat efter i åratal), en vackert rödblommande narrhuva "Queen Victoria", div "bra att ha" grejer och en Fiskars grensax som man även fick prova på plats. Sen även penseer som kan planteras nu i kruka utomhus. Sen även div perenner, bl.a. "årets perenn" och lite alunrot och stjärnflockor. Kul! Kommer att åka nästa år också...
Ja, det måste jag då säga... För att vara en så pass liten mässa kom det med ovanligt mycket hem... Och vilken trevlig resa vi hade, inte kändes det som att åka 30 mil med buss inte. Det här ser jag fram emot att göra fler gånger!
För att vara så mycket blommor så kom jag hem med väldans få.  Tio penséer och en pellis, samt fröer från STA fick följa med fru Ullet hem i år, jag hade tänkt vända tillbaks o köpa några sticklingar men då kom vår skjuts med en ilsken o mkt hungrig bebis som ville ha sin mamma, så då fick jag vackert vända om och vara lite ansvarstagande.  Det jag tycker är lite trist är att "alla" har samma typer av perenner, det är liksom ett o samma sortiment, det är tråkigt. Det är ju för nyheterna man kommer dit. JAg lyckades inte hitta några billiga pellissticklingar o några rossolsilar fann jag inte heller, var var jag egentligen o vandrade? *S* Men lyckades höra lite om pelargoner av en kul karl som kändes som ett riktigt original (namn någon?) Liljorna o dagliljorna suktade jag länge över men insåg mina begränsningar, jag har rent inte utrymme för att dra upp ngt mer just nu, det är mer än smockfullt. *Skrattar glatt*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|