Ca_Milla
Köpte den förra sommaren på plantagen, den var då inte namngiven.
Det gäller hoyan näst längst ner bland bilderna.
Den längst ner fick jag hjälp med att få till en "carnosa exotica" vad är då "hoya okänd" för hoya? den är ju väldigt lik men med helt gröna blad. Bara "carnosa" eller? Ingen av dom har heller blommat..
Bilderna hittar ni här: Min hoyasida

Jag vill inte ha för stora plantor och nu när det är säsong vore det ju exemplariskt att ta sticklingar och skjutsa iväg till bättre behövande.
Alexander-VG-zon3
det är en sån jag har.

jag har fått namn att dne heter
hoya ccarnosa tricolor och hoya carnosa exotica
Ca_Milla
CITAT (flaxss @ 09-04-2006, 20:42)
det är en sån jag har.

Joo den längst ner av mina är ju en sån som du har, en carnosa exotica, men den som är utan namn, den som är NÄST längst ner bland bilderna, det är inte samma hoya..

wacko.gif

Så carnosa tricolor och carnosa exotica är samma? Kan vara bra att veta..
Linda_A
Jag tror att det är en vanlig carnosa, min ser ut så.

Men det är rätt omöjligt i de flesta fallen att säga något 100% utan blommor. Det gäller att ha blommor för att vara hundra.
Ca_Milla
CITAT (Linda_A @ 09-04-2006, 21:12)
Jag tror att det är en vanlig carnosa, min ser ut så.

Men det är rätt omöjligt i de flesta fallen att säga något 100% utan blommor. Det gäller att ha blommor för att vara hundra.

Ah men då får vi se om den någonsin får några blommor laugh.gif Har iaf planterat om den och bytt fönster till den idag.. får se vad som händer.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Ca_Milla @ 09-04-2006, 19:52)
CITAT (flaxss @ 09-04-2006, 20:42)
det är en sån jag har.

Joo den längst ner av mina är ju en sån som du har, en carnosa exotica, men den som är utan namn, den som är NÄST längst ner bland bilderna, det är inte samma hoya..

wacko.gif

Så carnosa tricolor och carnosa exotica är samma? Kan vara bra att veta..

nu fattra jag haha tongue.gif laugh.gif biggrin.gif wub.gif
rzeznik
Tycker den påminner om en Fungii?
Ca_Milla
CITAT (rzeznik @ 10-04-2006, 12:53)
Tycker den påminner om en Fungii?

Nää en fungii är det inte. Den har identiska blad med den som är en carnosa exotica, så det borde ju vara en carnosa av något slag. Om nu den andra är en exotica laugh.gif
maimiti
Jag tycker också den ser ut som en carnosa... Den är ju rätt stor så den kanske blommar snart och då är det lättare att få besked smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon