Full version: Temyntan gror inte!
maria.norback
Har väntat i mer än tre veckor, och börjar känna mig otålig... Sen fick jag fröer av honungsmynta av en god vän och läste på den påsen att den efter några veckor i rumstemperatur skulle stå kallt i ytterligare ett par veckor. Funderar på om samma behandling skulle passa mina temyntor?

För att bejaka min barnsliga(?) förtjusning över fröer som visar mer växtkraft och spränger sig upp ur jorden rotade jag i skafferiet och stoppade ner några kidneybönor och black-eye bönor i ett par krukor. Ni har väl testat? Speciellt kidneybönor rekommenderas! Det går FORT och de blir STORA! Till och med en skotertokig 3-åring kan slänga ett öga på dem ibland!
Irene_L
Jag har sått temynta. Den grodde efter ca 1 vecka. Jag hade den i rumstemperatur, ingen kyla. När jag sådde täckte jag inte fröna med jord.
mvh
Irene
skanke
Jag brukar direktså temynta i balkonglåda i början av Maj (Sthlm). Har även hänt att jag förkultiverat inomhus, men jag har aldrig stratifierat eller hanterat fröna på något speciellt sätt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon