labarradepan
Jag är en tjej på 30 år och har en jobbis som är lika gammal , i hennes liv är det bara krogen som gäller.

Hon bor mitt i stan i en lägenhet och är singel och jag är sambo och har ett stort hus och trädgård.

I hennes liv är det bara krogen som gäller, medans jag inte alls gillar det längre. ( förra året var jag ute en gång , men när jag själv var yngre o singel var jag ofta där )

Nu gillar jag det inte alls, tycker om att vara hemma på helgerna eller träffa vänner över en god mat.

Att man kan vara så olika fast man är lika gamla?!?!

Okej, klart det kan vara kul att gå ut nån gång då o då, men inte varje helg som hon gör.. hihi. Man förstör ju en hel dag på att vara trött och kanske bakis. tongue.gif

Är ni krogen människor? Eller har varit?
AndreasBlomquist
Jag har varit en krogmänniska men känner väl att jag har gjort mitt på den fronten. Nu är jag hellre hemma med familjen eller träffar vänner över en middag.

Senast jag var ute och festade på en nattklubb var nog 3 år sedan, vilket kanske i sig verkar sorgligt men jag saknar det absolut inte. Som du säger så är ju oftast dagen efter förstörd pga baksmälla.
Det händer ibland att jag och kompisar går till puben för att ta en öl och kolla på hockey men det räknar inte jag som att gå ut.
Ciczi
Gå på puben?? hmm hur var det nu? Nej skämt åsido men nån pubmänniska har jag aldrig varit eftersom jag inte gillar att hälla i mig en massa sprit. Jag föredrar att dansa så när jag gick ut så blev det dansställen. Men nu efter sex års samboförhållande kan vi visst gå på pubben en kväll eller så men vi föredrar hemmets lugna vrå och en god bit mat tillsammans med vänner eller bara varandra.

Ciczi
Kathy
Mellan 18 och 25 år så var jag ute nästan jämnt, onsdagar, fredagar och lördagar. Mest disco eller på puben.
Idag går jag hellre ut på någon bra restaurang och äter, konserter eller teater och så blir det en del privata fester.
labarradepan
Ni får svara om ni vill, men hur gamla är ni nu ?
Annika Ljunggren
Jag var på krogen väldigt mycket när jag var mellan 18 och 20 år, efter det har jag kanske varit ute 1 gång per år. Jag är 26 år.

Tycker mer om att vara hemma (blir kanske så när man har villa och sambo?) och så gillar jag inte att förstöra hela dagen efter (det blir lätt så för mig som lätt får ont i huvudet..). smile.gif
pejori
tycker numera också att det är skönast hemma..... wub.gif wub.gif
puben nån gång, men inte mer wub.gif wub.gif
tycker nog att kroglivet är lite för ytligt för mej... wub.gif
Airamya
Gå ut på puben? Nej, det gör jag inte, jag har byggt en egen pub på nedervåningen. Så jag kan stanna inne på puben wink.gif
fruberglund
CITAT (Scrollan @ 10-04-2006, 07:06)
Mellan 18 och 25 år så var jag ute nästan jämnt, onsdagar, fredagar och lördagar. Mest disco eller på puben.
Idag går jag hellre ut på någon bra restaurang och äter, konserter eller teater och så blir det en del privata fester.

Var ut fredagar och lördagar mellan ungefär 18 och 23 år. Nu är jag 30 år och av förklarliga skäl (liten Isak) så blir det inga utekvällar längre.

Har i och för sig inte gått ut på flera år före honom heller, senast var möhippan sommaren 2004. Nä, utelivet lockar inte alls längre, om vi festar så gör vi det med grannarna...nära hem och roligt sällskap biggrin.gif smile.gif

Tror man går ifrån utelivet mer om man har någon...är man singel är det ju ett bra (???? nja, kanske inte) ställe att träffa folk, är nog därför många singlar går ut smile.gif
yenny
jag har aldrig varit ute speciellt mycket... men det var som mest mellan 18-25... nu är jag 33. Jag trivs bäst hemma, eller gå ut och äta+bio, eller ha middagar med vänner. Jag känner mej inte alls speciellt sugen att gå på krogen. Det händer i stort sett enbart då min brorsas band har spelning.
Pirum
Har tröttnat på krogen, det var nog aldrig riktigt min grej heller. Gå ut och ta några öl med kompisar, visst, men all jäkla rök, all hög (och ofta dålig) musik, fyllon...nä tack smile.gif (Idag slipper man väl iofs cigarettrök)
labarradepan
ja visst kan det vara kul att gå ut o dansa o så, men det kan man göra hemma med. hihi.
LadyG
I min vilda ungdom tyckte jag att krogen var kul. Nu däremot tycker jag det är roligare att ha kul utan sprit. Det roligaste är att stiga upp lagom tidigt på helgen och njuta av dagen utan bakfylla, illamående eller huvudvärk smile.gif

Jag har inte varit på krogen på flera år och jag saknar det inte smile.gif
Rapchic
hej.. är 18 och far på disco/nattclub varje gånga jag har råd...
jag far för att DANSA har alldrig varit onycker.. eller druckit
det är onödigt... men tillexempel min pojkvän hatar.. såna ställen (han dricker inte och dansar inte och hatar att vara där det är mkt folk)
smaken är ju som baken
Biggan_
Jag går på krogen en gång om året tillsammans med mina jobbekompisar, och då får jag mitt krogbehov stillat så det räcker biggrin.gif laugh.gif
Rapchic
själv får jag dansabstinens om jag inte varit och dansat på ett tag
Farbror Blå
Själv är man ju en man i sin bästa ålder, som Karlsson på taket sa, och jag har aldrig varit krogmänniska.
Har hängt där med kompisarna, för att det var dem jag ville träffa, inget annat. Men att snacka med dom, som jag har behov av, är ju näst intill omöjligt pga volymen. Tidigare har det varit rökningen som varit ett problem, inte för att jag har allergi, men jag avskyr rök.

Dricker gör jag heller inte alls, men det behöver väl inte vara legio på krogen heller? Går på krogen varje vecka nu med, på After Work, då en lättöl och salsabuffén hjälper arbetarna att slappna av lite ooch snacka av sej jobbet innan man går hem. smile.gif
Biggan_
CITAT (Farbror Blå @ 10-04-2006, 14:53)
Dricker gör jag heller inte alls, men det behöver väl inte vara legio på krogen heller? Går på krogen varje vecka nu med, på After Work, då en lättöl och salsabuffén hjälper arbetarna att slappna av lite ooch snacka av sej jobbet innan man går hem. smile.gif [/b]

Men det låter väl trevligt farbror´n unsure.gif unsure.gif
Man behöver ju koppla av och vara lite social också, inte bara arbete biggrin.gif
labarradepan
hihi.. vilken tur att det inte är bara jag som inte "gillar" krogen lika mycket längre.. ihi
Castea
Jag ska med några tjejer på krogen om ett tag, och det blir min första krogrunda sedan 1996... wacko.gif laugh.gif

Men en pubrunda händer att jag tar, det är trevligt och socialt.

Jag är 35, och extremt billig i drift numera. laugh.gif
labarradepan
oj, inte illa... biggrin.gif hihi.. värre än mej ju.. eller hur man ser det.. wink.gif
Rapchic
jag är 18 och väldigt billig i drift när det gäller nattclubar...
jag brukar bara fara när det är gratis inträde och jag dricker inte så det enda som kostar nått är garderoben 40 spänn smile.gif
Pirum
Garderob ja, fasligt så sura en del ställen verkar bli för att man INTE hänger av sig. Men vadå, alla har väl inte stora rockar osv? Hutlöst dyrt dessutom. Jag brukar ha tunn blazer eller liknande. Och sen en massa krångel (kö) när man ska ut. Nä, fy.
Rapchic
när det är 30 grader minus ute så måste man ha jacka...
men jag är inte sur ... det är ju min enda utgift
Annlo
Går ut på krogen någon gång per år med tjejerna! Då konstaterar vi alltid att vi inte missar något när vi inte går ut... laugh.gif

Ärligt talat så orkar jag inte längre. jag blir helt slut dagen efter, mår illa o har ont i huvudet efter en flaska vin!

Men vore jag singel kanske livet skulle se annorlunda ut... sleep.gif

Nu är jag ju snart 32 o småbarnsmor, sambo, älskarinna, betjänt m.m så jag hinner helt enkelt inte mer! rolleyes.gif
Betty
CITAT (Annlo @ 11-04-2006, 12:48)
Går ut på krogen någon gång per år med tjejerna! Då konstaterar vi alltid att vi inte missar något när vi inte går ut... laugh.gif  

Ärligt talat så orkar jag inte längre. jag blir helt slut dagen efter, mår illa o har ont i huvudet efter en flaska vin!

Men vore jag singel kanske livet skulle se annorlunda ut... sleep.gif

Nu är jag ju snart 32 o småbarnsmor, sambo, älskarinna, betjänt m.m så jag hinner helt enkelt inte mer! rolleyes.gif

Det där konstaterade jag och min man varenda gång vi gick ut för några år sedan. Nu för tiden väljer vi att stanna hemma och det är mycket mysigare!
Var sak har sin tid... kroglivet är förbi för vår del och vi saknar det inte ett dugg. Men man kanske skulle se det på ett annat sätt om man blev singel igen... smile.gif
labarradepan
här i stan är det alltid inträde typ 80 spänn tror jag det är. ( fast då ingår garderoben , snällt va ) haha

ja, det är nog skillnad om man är singel. hihi. Fast om jag vore singel nu , så skulle jag nog tillbringa mycket tid med min syster o hennes barn. FÖr karlar träffar man ändå inte på krogen. det gör man via nätet tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon