Full version: Blomman för dagen
akagebeck
Hej!
Jag har frösått "blomman för dagen" och de drevs upp svalt under lysrör, redan i februari. Sen några veckor har jag ställt den i soligt fönster (för att den blev så stor) med blompinnar och den klättrar som bara den. Har fått toppa den några gånger.

Å så idag... första blomman! laugh.gif
Jättefin förstås. Men unsure.gif ... hur blir det nu, är det för tidigt? Jag kan ju inte plantera ut den än på ett tag...
Gåsis
Grattis! Jag hade oxå blommande impomea till påsk ett år laugh.gif Men bilden har försvunnit... Jo, det är för tidigt och den blir krånglig att avhärda eftersom den är så stor. Min fick dessutom löss innan den kom ut. Men visst går det.

/Åsa
Floppy
CITAT (Gåsis @ 10-04-2006, 09:59)
Min fick dessutom löss innan den kom ut.

Sitter å läser lite inlägg å så...läste detta inlägget och började klia mig i huvudet och hjärnan satte igång att fundera... huh.gif blink.gif
Vart kommer lössen ifrån?...fanns de i jorden redan?...och i så fall så måste de ta en väldans lång tid på sig från det att man planterar och tills den har dykt upp synligt på plantan... blink.gif wacko.gif

Lite of topic...men jag vart lite nyfiken hur det fungerar... smile.gif
akagebeck
Jag tänkte detsamma,...var kommer lössen ifrån? Och kan jag göra något för att undvika att få dem? unsure.gif

Jag ska iallafall genast hem och sätta nya frön i jorden för att göra ett nytt försök och hoppas att det hinner bli nåt till sommarn. Får väl passa på att njuta av min "Blomman för dagen" därhemma så länge den lever och är frisk... wub.gif
kerstin z5-6
löss finns överallt .. blir förhållandena gynnsamma kommer de .. du kanske sådde lite tdigt , men nu vet du till nästa år
Och du kan njuta av dem nu smile.gif Ger du bra med näring blommar de länge :9
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon